Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag är själv drygt 190cm och har bl a ett solotält (HB Akto) och ett mindre tvåmanstält (HB Nallo 2). Skulle jag ut på en fisketur där jag använder tältet mer som basläger och inte vandrar med det varje dag hade jag utan tvekan tagit mitt Nallo. De extra hektona (i mitt fall skiljer det 700g mellan tälten) är guld värda om man skall tillbringa lite mer tid i tältet.
Akto är mer ett väderskyddat nattläger för sömn, inget man tillbringar tid i om man inte är tvingad ex pga uselt väder. Enkelbågsdesignen på denna typ av solotält ger mycket begränsat innerutrymme för oss lite längre och det är nästan bara en punkt som man kan sitta upprätt i. Att man dessutom kan öppna upp nästan hela fronten på yttertältet i Nallo ger härlig utsikt i fint väder.
Du är ju nöjd med ditt nuvarande tält, varför inte titta på Bergans Trollhetta 2?
Läs mer om Trollhetta Tunnel 2, tält. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
www.xxl.se
Undvik gärna tält som har bara mesh på vissa partier av innertältet (som inte kan stängas till eller regleras) om du skall vistas på kalfjället. Dessa tält blir fort dragiga och osköna.
Fick idag hem ett Bergans Trollhetta 1 som jag beställde då priset just nu (2600 på XXL) kändes galet bra. Jag ligger faktiskt just nu i det och skriver detta inlägg. Jag måste säga att det är gott om plats inne i tältet, mycket tack vare längden på 240cm. Min 95l vandringssäck får med marginal plats i absiden.
Det återstår att se hur tältet är i fält men just nu känner jag mig mycket nöjd. Jag tror detta kommer bli ett perfekt komplement till mitt 3-manna.
Lånar tråden lite. Jag är i samma situation, någon med erfarenhet av Tarptent scrap 1 som någon nämnde? Hur förhåller det sig emot Akto? Är den stabil i stark vind? Vad bör man tänka på vid köp av tarptent?
Lånar tråden lite. Jag är i samma situation, någon med erfarenhet av Tarptent scrap 1 som någon nämnde? Hur förhåller det sig emot Akto? Är den stabil i stark vind? Vad bör man tänka på vid köp av tarptent?