Hjälp med projektarbete

En Nalgene-burk, ett eldstål och en låda Slanka VLCD-mat :) Skaka och drick tre gånger om dagen.

Om du kört påsar en vecka innan också behöver du bara gå på muggen en gång i veckan, och skiter då armerad betong.

Visst är det fusk, men det funkar :)

En vecka som självförsörjande utan "speciellt mycket erfarenhet" tycker jag låter svårt.

Prova en dag att gå ut efter frukost och se om du får ihop lunch.

Tre saker låter som lite, tänk på att du ska vara torr, varm, mätt och otörstig.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Som ovan är det väl en av de säkrare sätten att aldrig mer vilja vara ute i naturen att börja med överlevnad, kyla och utan skydd. Som ovan är det väl nog stort äventyr att bära allt man behöver, tält, mat etc och försöka klara veckan ändå. På köpet kanske man får mersmak och vill ut igen.

Skickat från mobilen

Nät jag är ute så har jag bara med min kniv, tändstål och stålmugg. En vecka är ganska bra tid att lära sig överlevnad, för du klarar dig på vatten och du inte hittar någon mat. Nu vet jag inte hur dina kundskaper är i skogen men försök att ha lite erfarenhet innan du ger dig iväg. Läs gärna igenom försvarets överlevnadsbok.

Lycka till och glöm inte att vara stark psykisk.

Som ovan är det väl en av de säkrare sätten att aldrig mer vilja vara ute i naturen att börja med överlevnad, kyla och utan skydd. Som ovan är det väl nog stort äventyr att bära allt man behöver, tält, mat etc och försöka klara veckan ändå. På köpet kanske man får mersmak och vill ut igen.

Skickat från mobilen

Jag har varit ute ett par gånger innan men inte själv och inte utan hjälpmedel. Bland annat gjorde jag en 10 dagar lång vandring i Norge i somras. Sov endast i tält och åt mat som vi hade med oss.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg