Kängor
Tack för all hjälp. Tillslut blev det ett par Lundhags mid. De satt som gjutna på foten och har nu provat dem vid ett par tillfällen ute i mark och jättenöjd. Inget skavsår, inget annat heller, de bara är där och jag kan traska på. Har ibland haft med en stav som jag plockat i naturen och det har funkat bra, har dock inte haft med mina stavar än. H Promman
Men en av de fina grejorna med den Meindlmodell jag talar om är att den inte - som äldre typer av kängor - behöver "gås in". Det enda som behövs är att efter fem minuter dra åt remmarna lite hårdare - för innanmätet på kängorna formar sig efter dina fötter. Sedan är det förstås alltid bra att vara van vid sina kängor. Och kom ihåg att ta med dig ordentligt med Compeed, den stora modellen för hälar (som jag även använder där bak när jag cykeltränar!). Och med vandringsstavar avlastar du såväl knän som fötter enormt, och kan vara lite mer vågad över stenfälten.
Tack för all hjälp. Tillslut blev det ett par Lundhags mid. De satt som gjutna på foten och har nu provat dem vid ett par tillfällen ute i mark och jättenöjd. Inget skavsår, inget annat heller, de bara är där och jag kan traska på. Har ibland haft med en stav som jag plockat i naturen och det har funkat bra, har dock inte haft med mina stavar än. H Promman