Hejsan folket! jag vet att det finns lite mer erfarna fjällvandrare än jag här på utsidan så jag vänder mig till er för kunskap och råd.
nästa sommar har jag planerat på att vandra uppe i jotunheimen, detta blir min första fjällvandring, vet inte om jag kommer göra denna själv eller med någon, men tanken blir iaf att inte tälta, pga okunskap och vikt förhållanden!
tanken är det att man ska bo i stuga och göra dagsturer, o på så sätt minska vikten att toppa o vandra med!
men finns 4a platser jag vill besöka på vandringen:
Toppa storen
Toppa Jotunheimen
Toppa Glittertind
Och vandra på Besseggen!
ett plus vore ju med om man kunde stanna en natt på Jotunheimen fjällstue!
det kommer ju att bli o bo i fjällstugor som nämnts innan och jag undrar lite hur långt man kan vandra på en dag, normal packad och relativt god fysik? samt om någon skulle kunna hjälpa mig lite med färdrutt och lite logistik. det ska gärna inte vara en jägarmarsh, utan mer en upplevelse.
samt hur det går med transport o.s.v. till och från berget/stugor...
all kunskap och hjälp är ytterst uppskattad!
//Mvh
nästa sommar har jag planerat på att vandra uppe i jotunheimen, detta blir min första fjällvandring, vet inte om jag kommer göra denna själv eller med någon, men tanken blir iaf att inte tälta, pga okunskap och vikt förhållanden!
tanken är det att man ska bo i stuga och göra dagsturer, o på så sätt minska vikten att toppa o vandra med!
men finns 4a platser jag vill besöka på vandringen:
Toppa storen
Toppa Jotunheimen
Toppa Glittertind
Och vandra på Besseggen!
ett plus vore ju med om man kunde stanna en natt på Jotunheimen fjällstue!
det kommer ju att bli o bo i fjällstugor som nämnts innan och jag undrar lite hur långt man kan vandra på en dag, normal packad och relativt god fysik? samt om någon skulle kunna hjälpa mig lite med färdrutt och lite logistik. det ska gärna inte vara en jägarmarsh, utan mer en upplevelse.
samt hur det går med transport o.s.v. till och från berget/stugor...
all kunskap och hjälp är ytterst uppskattad!
//Mvh