Vad nu då?
Vadå känner ingen? Känns du inte vid oss? Vi är ju en hel drös med folk med alla möjliga mojänger och datorer!
Vill du ha hemmakoordinaterna, så kan du ju navigera dig hit, för det duger den väl till fortfarande, så kan vi testa med lite olika kombinationer.
Få se här nu, Avesta, fjuttiga 13 mil från Örebro, dit jag ska på tisdag, fast jag blir nog (tyvärr i detta fall) klar så jag åker hem redan samma dag.
Jag har vid några tillfällen råkat ut för samma sak. Då har jag gjort något av följande:
Suddgummirengöring av kontakterna på Vistan.
Ökat matningsspänningen till 3,20 VDC ungefär.
Stängt av och satt på Vistan igen.
Hitintills har något av detta hjälpt.
Master reset gör man genom att hålla inne FIND, PAGE och ENTER när man slår på den. Kräver viss fingerfärdighet. Det som händer är att den återvänder till barnastadiet, dvs. så som den var när den var ny.
Waypoints, rutter och färdvägar kan du ju ha sparat i förväg. Ägarinfo och alla inställningar du gjort (språk, tid, enheter osv.) åker all världens väg.
Om man skippar en av knapparna, minns inte riktigt vilken nu, frågar den en gång först, innan den sveper allt vad du har. Ja, just det, kartorna berörs inte, för de ligger inte i samma krets i mojängens innandöme.
I en Vista finns ett flashminne på 32 MB, där baskartan och dina egna kartor finns (Legend har 16 MB). Dessutom finns 2 MB för firmware och waypoints och liknande. Det är därför exempelvis en Summit aldrig kommer att få plats till 1000 waypoints, för den har bara 1 MB minne till firmware och användarens data.
Det här är inget som jag egentligen vet, men det går att räkna ut, när man tänker efter vilka kretsar som finns tillgängliga, vilka prestanda olika enheter har och hur en 76S ser ut inuti, för den har jag sett.
Anders