Halloj!
Jag har alltid cyklat en massa på gamla sket-cyklar.
Även när jag cyklat längre sträckor som ex. falkenberg 11mil.
(Fars gamla dbs som fastnat på treans växel o dessutom var för stor för mig)
Så jag tänkte att nu när jag ska ta mig ner till Frankrike i vår kan jag lika gärna ta en sådan.
Cykel som cykel liksom, varför vara kräsen?
Men så började jag tänka på att jag faktiskt kommer cykla med tält, packning o grejor så det lär ju bli både tungt och instabilt med en sådan cykel.
Tänkte därför be er allra ödmjukast om er kunskap och hjälp!
Det vore himla fint!
Jag är fattig student och vill inte kasta iväg alla kronor jag har bara..
Köper ju gärna begagnat också för den delen iofs.
Det jag inte gillar är tunga mountainbikes - usch för tjocka träliga däck!
men jga kommer cykla på varierat underlag och även om en cykel med tunna däck är snabb så vill jag kunna använda cykeln före och efter äfventyret också och då blir det ofta grusväg
Så snälla hjälp mig!
Jag vill inte köpa en cykel för över 5000 men som sagt.. om man nu skulle tycka att en dyrare var det bästa kanske den går att finna begagnad.
För övrigt är jag 167lång o väger ca55kg. Är inte stark alls, men envis som en gnu.
-"orkar du?"
-"nä men jag är jefligt envis!"
Ha en fin kväll hörni.
P&L
//Matilda
Jag har alltid cyklat en massa på gamla sket-cyklar.
Även när jag cyklat längre sträckor som ex. falkenberg 11mil.
(Fars gamla dbs som fastnat på treans växel o dessutom var för stor för mig)
Så jag tänkte att nu när jag ska ta mig ner till Frankrike i vår kan jag lika gärna ta en sådan.
Cykel som cykel liksom, varför vara kräsen?
Men så började jag tänka på att jag faktiskt kommer cykla med tält, packning o grejor så det lär ju bli både tungt och instabilt med en sådan cykel.
Tänkte därför be er allra ödmjukast om er kunskap och hjälp!
Det vore himla fint!
Jag är fattig student och vill inte kasta iväg alla kronor jag har bara..
Köper ju gärna begagnat också för den delen iofs.
Det jag inte gillar är tunga mountainbikes - usch för tjocka träliga däck!
men jga kommer cykla på varierat underlag och även om en cykel med tunna däck är snabb så vill jag kunna använda cykeln före och efter äfventyret också och då blir det ofta grusväg
Så snälla hjälp mig!
Jag vill inte köpa en cykel för över 5000 men som sagt.. om man nu skulle tycka att en dyrare var det bästa kanske den går att finna begagnad.
För övrigt är jag 167lång o väger ca55kg. Är inte stark alls, men envis som en gnu.
-"orkar du?"
-"nä men jag är jefligt envis!"
Ha en fin kväll hörni.
P&L
//Matilda