Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Historien om hur kodak förstör mitt liv
- Trådstartare Annadetejag
- Start datum
Inom även digitalkameravärlden finns det några riktiga citroner, undvik dem och ha kul.
Inom även digitalkameravärlden finns det några riktiga citroner, undvik dem och ha kul.
Därför är det väldigt bra att även skriva ut vilken modell det handlar om...
Ett forum är en "gemenskap", att använda ett forum bara för att avreagera sig är rätt kontraproduktivt.I det läget går det numera att få känslan av att man når ut till många och får utlopp för detta, vilket i sig kan ha en del mentala effekter.
Därutöver lyckas man varna andra presumtiva kunder från att gå i samma fälla som en själv.
Det hade jag kunnat köpa om det hade framgått vilken modell av kamera det är. Men nu är det bara tillverkaren som hängs ut så det är svårt att tillgodogöra sig "varningen". Kodak säljer liksom tusentals olika produkter så att bojkotta dem enbart för att nån eventuellt råkat ut för ett par måndagsexemplar av en enstaka produkt är lite långsökt...
Jaja Nermander, man kan ju tycka olika också, då handlar det däremot mindre om att "förstå".
När det gäller att avreagera sig inom en gemenskap, så har jag inga problem med att t ex familjemedlem som råkat ut får nån idiot, i lagom upprört tillstånd återger händelsen, trots att jag inte kan göra nåt åt den i efterhand. Jag räknar med att personen förstår det, men att det finns en terapeutisk vinst i att få berätta om eländet för någon.
När det gäller kameramodellen så är det väl kanske bra om den anges - men samtidigt så är det ju Kodak som är ansvariga, och som bör göra nåt åt det, och i den mån de ska "straffas" för att de skött sig dåligt så går det ju lika bra att ange tillverkaren som kameramodellen. Fast det hade ju varit bekvämare för den enskilde läsaren kanske, om han bara hade kunnat undvika just den modellen, men satsat sina pengar på nån annan modell från samma tillverkare. Där kan man nog resonera lite olika.
När det gäller att avreagera sig inom en gemenskap, så har jag inga problem med att t ex familjemedlem som råkat ut får nån idiot, i lagom upprört tillstånd återger händelsen, trots att jag inte kan göra nåt åt den i efterhand. Jag räknar med att personen förstår det, men att det finns en terapeutisk vinst i att få berätta om eländet för någon.
När det gäller kameramodellen så är det väl kanske bra om den anges - men samtidigt så är det ju Kodak som är ansvariga, och som bör göra nåt åt det, och i den mån de ska "straffas" för att de skött sig dåligt så går det ju lika bra att ange tillverkaren som kameramodellen. Fast det hade ju varit bekvämare för den enskilde läsaren kanske, om han bara hade kunnat undvika just den modellen, men satsat sina pengar på nån annan modell från samma tillverkare. Där kan man nog resonera lite olika.
Jag tolkade det hela som en varning. Dels för att köpa Kodak och dels för att låta ens liv bli stört på grund av att inte kunna skåda små utklipp ur dåtiden. Har slängt och raderat alla mina bilder utom ett fåtal och blickar framåt istället.
Samma inlägg gjordes på fotosidans forum tre minuter innan det postades här. Där har det varit stendött. Inte en reaktion. Inget svar än så länge.
Det visar ju tydligt vilket forum man ska hänga i .
//J
Jag är väldigt kvalitetsmedveten och om en tillverkare har fått flera chanser att åtgärda ett problem men inte lyckats är inte chansen stor för dem att sälja något till mig igen. Listan blir längre för varje år men det finns de som håller måttet. Några som jag har bojkottat eller är skeptisk till är Monark, Tierra, Lundhags och Nanok performance. Några på grund av enkla fel på enstaka produkt men de flesta på grund av multipla fel på flera produkter. Tycker inte det är ett konstigt resonemang. Det är konsumenten som bestämmer och bär ansvar i allt. Vi betalar. Därför ska vi veta vad vi betalar för.
Har slängt och raderat alla mina bilder utom ett fåtal och blickar framåt istället.
men så bra för dig, och det hade med trådstartarens inlägg att göra på vilket sätt???
trådstartaren var missnöjd och ventilerade det. Synd att vi inte fick mer detaljinfo, eller en kommentar. men med den debatt som tråden kom att handla om förstår jag det.,
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg