Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte en susning, fast sugen är jag. Tycker dock att HB har saftigt tilltagna priser, det ligger ju inte direkt år av designarbete bakom en bit tyg, eller hur? Satt precis och surfade runt efter silnylon att handla med tanke att sy själv.
Om du har tillgång till symaskin och vågar testa att sy så kan jag rekomendera att köpa ett kit (tyg, linor och instruktionsbok) från Mr Jardine, http://www.ray-way.com/tarp-nettent/index.shtml
Med tanke på att det ingår 6-7m tyg så är faktiskt $69.90 billigt även om man räkar med frakten.
Har själv köpt Tarp+Net tent kit därifrån.
Instruktionerna är bra och lätta att följa och matrealet är av högsta kvalité.
En tarp av 2 mans modell väger utan stavar eler spikar 500g.
Köper man till insektsnätet - med golv - så väger det också 500g.
Ja, HB tar ut ganska mycket för sina tarps. Jag hade tänkt undvika sy själv, men bortsett från priset, så kan man ju få dem i exakt den storlek man vill. Jag tycker ex att måtten på HBs UL/XP 5 är lite underligt. Jag är ute efter något mer kvadratiskt.
Men £ 45 blir ju ungefär 620 spänn. Sen tillkommer frakt. Då kan jag ju lika gärna handla ett HB UL 5 som är 3.5 x 1.45 á 350 gram för 790 spänn, eller ett XP 5 á 510 gram för 500 spänn känns det som
Men £ 45 blir ju ungefär 620 spänn. Sen tillkommer frakt. Då kan jag ju lika gärna handla ett HB UL 5 som är 3.5 x 1.45 á 350 gram för 790 spänn, eller ett XP 5 á 510 gram för 500 spänn känns det som
Survival school tar inte fraktavgift inom EU. 145 cm är för litet för att tarpen ska vara riktigt praktiskt användbar, när man bara använder tarp. Ligger du i mitten har du 72,5 cm tarp på var sida, snedtaket gör att det inte blir mycket utrymme där under. Regnar det skvätter det in från sidorna och tarpen är för liten att sänka ner ordentligt som skydd, om du inte vill ha den i näsan.
Har du handlat av engelsmännen och deras tarp? Erfarenheter av själva köpet och tarpen vore isåfall gott att få
[Ändrat av öringen 2006-02-23 kl 15:12]