Tjena
Har sedan en tid börjat längta efter ett mindre tält till kommande äventyr.
Använder idag ett Nammatj 3 GT samt en Tarp 10 från Hilleberg.
Skulle behöva någonting mitt emellan.
Dvs: Vara lätt, rymma 2 pers, gärna vara sjävstagande (men inte nödvändigt) gärna ha någon typ av abisd (men inte heller helt nödvändigt)
Kollat på: NIAK - ANJAN 2 - ANJAN 2 GT - NALLO 2 - UNNA, ja och säkert 3 till..
Ska ut och vandra med flickan min (10år) och känner att jag inte vill bära mer än nödvändigt, men vill ändå ha vettig komfort. Mitt Nammatj 3 GT är ju gudomligt, men blir för mycket och stort att bära på när jag redan bär på det mesta för oss båda redan.
Tältet ska även användas som enmanstält till mig.
Inser att ett 3 säsongerstält väger mindre och det lockar ju, men tänk om man ångrar sig och vill testa även på vintern...ja ni fattar.. dessutom, håller de lika bra?
Sjukt obeslutsam just nu.. I-landsproblem
Har ni tips och råd??? För och nackdelar??
Tältar vår - sommar - höst, hittills iallafall.
Thanks
Har sedan en tid börjat längta efter ett mindre tält till kommande äventyr.
Använder idag ett Nammatj 3 GT samt en Tarp 10 från Hilleberg.
Skulle behöva någonting mitt emellan.
Dvs: Vara lätt, rymma 2 pers, gärna vara sjävstagande (men inte nödvändigt) gärna ha någon typ av abisd (men inte heller helt nödvändigt)
Kollat på: NIAK - ANJAN 2 - ANJAN 2 GT - NALLO 2 - UNNA, ja och säkert 3 till..
Ska ut och vandra med flickan min (10år) och känner att jag inte vill bära mer än nödvändigt, men vill ändå ha vettig komfort. Mitt Nammatj 3 GT är ju gudomligt, men blir för mycket och stort att bära på när jag redan bär på det mesta för oss båda redan.
Tältet ska även användas som enmanstält till mig.
Inser att ett 3 säsongerstält väger mindre och det lockar ju, men tänk om man ångrar sig och vill testa även på vintern...ja ni fattar.. dessutom, håller de lika bra?
Sjukt obeslutsam just nu.. I-landsproblem
Har ni tips och råd??? För och nackdelar??
Tältar vår - sommar - höst, hittills iallafall.
Thanks