Jag har tidigare varit en trogen användare av Hillebergs tält och har vandrat i över 20 år. I år behövde jag ett nytt tält och det slutade med att jag köpte ett ett annat märke. Varför?? Jag blev hindrad att köpa ett Hillbergstält från USA, där jag via internethandel och en stark krona kunde sparat ett par tusenlappar. Beställningen var klar, köpet godkänt hos butiken, jag hade kollat alla regler kring tull och skatter och var supernöjd! Dagen efter fick jag ett mail från butiken med information om att köpet annullerats då dom hindras av Hillbergs internationella regler att sälja det varumärket utanför Nordamerika...
Jag mailar till Hillberg och beskriver hur besviken jag är och får som svar att anledningen till reglerna är att paket som tidigare skickats till Sverige inte hämtats ut för att folk inte haft koll på de extrakostnaderna importen innebär och att således butiken inte fått betalt! För min del hade jag betalt med kort och kan inte förstå att någon annan än jag skulle förlora på att inte hämta ut paketet. Efter ett par "goddag yxskaftssvar" skickar jag vidare konversationen till VD'n men får ingen respons alls och då ger jag upp och väljer ett konkurrerande märke och bestämmer mig för att aldrig mer köpa Hilleberg. Jag vill dela med mig av denna information för att andra kanske slipper drabbas av samma sak som jag. Det bör inte få fortsätta i skymundan. Skäms Hilleberg! Småaktigt att på detta sätt försöka tjäna pengar, nåt annat kan jag inte tolka det som.
Besviken före detta kund
/Royne Lundblad
Jag mailar till Hillberg och beskriver hur besviken jag är och får som svar att anledningen till reglerna är att paket som tidigare skickats till Sverige inte hämtats ut för att folk inte haft koll på de extrakostnaderna importen innebär och att således butiken inte fått betalt! För min del hade jag betalt med kort och kan inte förstå att någon annan än jag skulle förlora på att inte hämta ut paketet. Efter ett par "goddag yxskaftssvar" skickar jag vidare konversationen till VD'n men får ingen respons alls och då ger jag upp och väljer ett konkurrerande märke och bestämmer mig för att aldrig mer köpa Hilleberg. Jag vill dela med mig av denna information för att andra kanske slipper drabbas av samma sak som jag. Det bör inte få fortsätta i skymundan. Skäms Hilleberg! Småaktigt att på detta sätt försöka tjäna pengar, nåt annat kan jag inte tolka det som.
Besviken före detta kund
/Royne Lundblad