Rungá; sa:
Nu hänger jag inte med? Rivhållfasthet, dragstyrka, ånggenomsläpplighet, silikon behandlad, impregnerad å vävar som andas? Fan, man blir verkligen impregnerad av all denna kunskap. Kan man lära sig allt detta på nåogn Hillebanakademi?
*asg*
Tja tänk dig en Hillebanakademi.
När du köper ditt tält, så får du hämta det själv på en otillgänglig plats i fjällen.
Där väntar ett träningsläger och du får börja med att sätta upp ett tält från buttericks från 1800 frös ihjäl, på tid, sedan ta ner det och sätta upp det igen under överinseende av en uber meister som när han är nöjd kommer att ge dig några böcker om rivstyrka, impregnering, ånggenomsläpp, matrialvård mm, sedan får du göra prov, sedan är det ut o packa ner tältet och sätta upp det mitt i vindtunneln som går på högvarv. sedan kommer natten då du skall lära dig hur du sätter upp det på tid i mörker och i full storm, sedan får du sova i det tältet i vindtunneln.
Dagen efter får du göra om samma sak fast med ett Hillebergs tält och får se hur underbara de är,
men du kommer inte därifrån förrän du svarat rätt på alla frågor och varje fråga som du svarar fel på eller ens tvekar det minsta så blir det att packa ihop butterickstältet och upp med det 25kg tunga tältet på ryggen och springa 8 varv runt campingen.
Det är väl inte underligt att man blir hilleban
;-)
fast skämt åsido tror jag nog att om det funnits något liknande fast för alla möjliga olika tält så hade jag nog tagit med mitt staika och tagit den helgen till en sådan övning, speciellt med vindtunnel osv så man får testa på det innan man verkligen behöver det och under överinseende av folk som kan komma med goda råd osv. Gärna med andra inslag än just bara tält då.
/Torbjörn