HIGH CAMP Turtagro 2008

Jag vet tyvärr inte om det går att hyra prylar. Det är möjligt att det hyrs ut av hotellet Turtagrö. Du kan maila dom, info finns här: http://www.turtagro.no/

Vad behöver du för grejer och vad har du för storlek? Jag har ett par Scarpa Denali-pjäxor i storlek 45 som jag inte använder. Jag har också de där Nordica-skidorna men är korta och passar bara för pjäxor upp till 40 ungefär (min ex-flickväns gamla skidor). Jag har också gamla stighudar som du kan låna, bra Ascension-hudar skurna efter AK Rockets (88 mm). Tyvärr har jag all annan utrustning i fjällstugan i Sverige.
 
Tack Pär, det skulle i så fall vara stighudarna, jag har storlek 42 ungefär och är 176 cm lång. Grejen är den att vi är fyra killar som är ganska mycket av rookies vad gäller vinterturer, som har mer erfarenhet av turer på sommaren. Vi är dock riktigt sugna på att lära oss gå med stighudar m.m. och få fina turer i lagom svårighetsgrad, och det verkar ju vara ett bra upplägg på High Camp.

Jag mailar Turtagro, så kan jag höra av mig i så fall senare inpå. Tack så mycket, uppskattar det.
D
 
turtagrö

[Har bara varit där på sommaren men läget är grymt , kör du egen bil så ta med snökedjor för det är högt över trädgränsen, kolla in bilder på freeride.se. Det finns ett nytt hotell (norska priser) och ett billigare gammalt hus och tält som logi.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikaellundholm High camp i Lyngen Skidalpinism 2
Malmén High Camp Jotunheimen Skidalpinism 0
tallbarr Snöförhållanden kring Turtagro? Skidalpinism 1

Liknande trådar