jag har tänkt att köpa ett tält, men vet ej vilket
jag har läst en hel del inlägg på detta forum, men jag blir inte mycket klokare på det
kan ni hjälpa, snälla
vattentäthet
= jätte viktigt !
(har varit med om tält som uppenbart inte klarar mycket regn, vilket är hemskt, så det vill jag absolut inte råka ut för igen)
rivstyrka
viktigt, ska vandra i fjällen, så det vore onekligen jobbigt om det gick sönder om det skulle börja storma
vikt
viktigt, eftersom jag tänker vandra, så vill man inte ha ett megatungt tält på ryggen
sov-yta
två långa personer ska rymmas i tältet , det är tydligen inte så bra om det blir tryck mot tältduken, då det kan lättare komma fukt igenom
sedan vore det onekligen skönt med mer än 120 på bredden
alltså ett tält för 3 personer? eller finns det tält för 2 som är bredare än 120?
priset =är så klart viktigt också
kan ni hjälpa mig och skriva in det tält ni rekommenderar och varför, så skulle jag bli jätte glad, för ju mer jag läser på internet om tält och ser tester, desto mer förvirrad blir jag i tältdjungeln
jag har upptäckt att ni här verkar gilla hilleberg, men i råd och rön´s test, så fick det dåligt betyg på vattentätheten, så då undrar jag vad jag ska tro på, för min skräck är som sagt ett tält som inte tål mycket regn
mvh