crazy; sa:Jag håller med om att Helikoptertrafik borde förbjudas helt (förutom ambulans såklart)i många områden. Jag avskyr att se helikoptar åka över mig. En stor del av min fjällupplevelse blir förstörd. Dessutom tycker jag att man skall begränsa biltrafiken i Sthlm också. hurra för biltullar! Att dra en liknelse till att förbjuda all trafik i sthlm tycker jag är en väldigt dålig jämförelse.
Dessutom ogillar jag alla dammar som sossarna har byggt i fjällen. Jag ogillar även kalhyggen, Fiskecamper, Nätfiske osv
Om jag hade varit diktator hade vi haft kvar en bit "orörd" natur i fjällen. Allt måste inte exploteras. Synd att folk inte fattade det förän vid typ 1950-talet.
Jag tycker staten borde köpa ut Samerna. Är det någon som inte vill så låt han bo kvar. Ge dom en stor summa pengar och elda upp alla renvaktarstugor. Behåll kåtorna. Tänk att ha ett större område utan några större tecken på civilitation. Gud vad trevligt.
Jag är ju lantis så jag har lite svårt att skillja på när du eventuellt är ironisk... Annars tycker jag buller och exploatering av fjällen är viktigt att diskutera (eller ännu bättre lobba riksdagen). Vissa førsøker ju tyvärr førstøra diskussionen med med "guilt by association" anklagelser typ du är stockholmare. Før øvrigt håller mina nya landsmän norrbaggarna på att avliva de sista vargarna i gränstrakterna, de hade 20 nu har dom 15 och alfahanarna är skjutna = splittrade flockar och fler rivna får. Kanske borde jag lobba stortinget också.