Hallå utsidan behöver lite hjälp ifrån er som varit här tidigare.
Detta blir min och sambons andra fjällvandring och planen är att vi kommer vara ute ca 7 dagar och härja runt Helags.
Kort och gått vill jag höra lite vad ni tror om denna rutt och om de är möjligt att gå den på ca 7 dagar utan allt för mycket hets i stegen.
Vi är båda hyfsat vältrande och vana att gå långa streck varje dag med hunden (Då inte allt med tung packning).
Alt 1:
Dag 1: bild ifrån sthlm => Kläppen och går så långt vi orkar mot helags (har läst om några mysiga tältplatser vid ett "vattenfall"/fors en bit in på leden.
Dag 2; Fortsätter upp mot helags och vidare mot Ljugan (stannar när vi känner oss trötta)
Dag 3: Förbi Ljungan mot vålåstugorna.
Dag 4: Vålåstugorna => Gåsenstugorna
Dag 5; Gåsenstugorna => Hulke
Dag 6; Hulke => Helags (Ev. Vidare mot bilen om vi känner att vi har orken)
Dag 7: Klara av den sista biten till bilen.
Alt 2: Är att vi viker av ifrån Ljungan och följer "stig"/vatten drag tills vi når leden ifrån Gåsenstugorna.
Alt 3. Vi tar oss till vålåstugorna, vänder och kör en dags tur runt helags.
Kom gjärna med lite härliga tips på fina tältplatser. Tack för hjälpen.
Detta blir min och sambons andra fjällvandring och planen är att vi kommer vara ute ca 7 dagar och härja runt Helags.
Kort och gått vill jag höra lite vad ni tror om denna rutt och om de är möjligt att gå den på ca 7 dagar utan allt för mycket hets i stegen.
Vi är båda hyfsat vältrande och vana att gå långa streck varje dag med hunden (Då inte allt med tung packning).
Alt 1:
Dag 1: bild ifrån sthlm => Kläppen och går så långt vi orkar mot helags (har läst om några mysiga tältplatser vid ett "vattenfall"/fors en bit in på leden.
Dag 2; Fortsätter upp mot helags och vidare mot Ljugan (stannar när vi känner oss trötta)
Dag 3: Förbi Ljungan mot vålåstugorna.
Dag 4: Vålåstugorna => Gåsenstugorna
Dag 5; Gåsenstugorna => Hulke
Dag 6; Hulke => Helags (Ev. Vidare mot bilen om vi känner att vi har orken)
Dag 7: Klara av den sista biten till bilen.
Alt 2: Är att vi viker av ifrån Ljungan och följer "stig"/vatten drag tills vi når leden ifrån Gåsenstugorna.
Alt 3. Vi tar oss till vålåstugorna, vänder och kör en dags tur runt helags.
Kom gjärna med lite härliga tips på fina tältplatser. Tack för hjälpen.