Heatpad

Är det någon som har erfarenhet av heatpad här? Skulle vilja veta vilket märke ni tycker är bäst Vs. priset. Hur många gånger kan man använda heatpad om man nu kan avända dom fler gånger? Måste vara skönt att ha i kritpåsen och till gasköket =D

Jag har några från Naturkompaniet. Jag kan tycka att de var aningens dyra, men de fungerar utmärkt. Dock har jag upptäckt att om jag fryser om fingrar eller fötter, så har jag gjort något fel. Tex druckit kallt, inte haft mösssa, för tunnt isoleringslager osv. När kroppens kärna blir kall så sänks cirkulationen till kroppens extremiteter. Nu ligger mina heat pads mest och samlar damm. Inte ens under mina isdyk fryser jag, om jag inte gör fel förstås.
Vi hade en leverantör av heat pads på besök på jobbet. De hade en modell som påminde om modell 818 på http://thermo-pad.com/. Den var mycket bra för att få upp värmen (nacken är full av ytliga kärl), men primärt för muskelavslappning.

mad as ice; sa:
Inga fler som har använt dom? Eller vart det ingen hit?
om det är de som man knäcker en metallbricka i så har jag använt dem ibland.

tja rusta har 2 st för händerna för 50 kr om jag inte mins fel.

gillar dem, men de fungerar ju bara en stund i taget. 30-60 minuter sedan måste de kokas 5-10 min.

inte fel att dumpa ner i sovsäcken en stund innan man själv hoppar i så får man fotändan varm ;-)

eller så kan man ha dem under gasflaskan till köket tex.. det finns en variant från primus som är gjord för det.

jag funderade på att ha dem på utsidan av handen inne i handskarna men hittade inga som var små nog.

det enda negativa som jag kan komma på är väl att de efter några gånger verkar få luft eller bublor i sig.
men det kanske är jag som kokar dem fel eller något.
lycka till

Jag har använt den från primus, fick den gratis på en vildmarksmässa för några år sedan. Funkar väl sisådär upplever oxå att den blivit sämre, går inte tillbaks 100% längre, dvs blir klar/genomskinlig, och mjuk. När den aktiveras blir den vit och hård. Håller inte värmen sådär länge heller. Inget jag använder numera, gasen i soväcken/innanför jackan en stund funkar lika bra.

/Tommy

Så prylen var ingen hit alltså.. Ante mig. Ja ja, tack i alla fall. Det blir ingen shopping nästa år då..

Jag tycker att det är en toppenpryl att ha med sig! Jag lider av kalla fötter, så jag brukar skicka ned en HeatPad i varje känga en stund innan jag ska ta på dem, så får jag lite värme innan jag går. Dessutom så slänger jag ned dem i sovsäcken innan jag ska lägga mig, så blir de varmt och gott!

Hej
När jag var ute och vinterhajkade blev jag snoppen hur dålig effekt man fick av gasköket utan heatpad. Primus heat padden var med och jag vill inte vara utan. Livslängden vet jag inget om. Funkade dock myckwet bra.
mvh
ht

Tips

Fick ett tips om att lägga dem i kängorna och täcka för med ex. sockar när man går och lägger sig. På det viset torkar de upp det mesta av den ev. fukt som hunnits samlas under dagen.

/MH

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg