Havre Gröt Blåbär Portion

Såg att dom sålde gröten på 7eleven, gillar själv inte gröt men är svag för små portjonsförpackningar så får nog testa en :)

Själv har jag tänkt ta med dotterns fullkornsgröt för 1, 5+ år =)

500kcal/100g pulver. God smak, och det bör väl vara idel nyttigheter i barnmaten.

Bara en fråga? Blandar du allt det färdigt i portionspåsar och sen bara tillsätter varmt vatten? Blir inte t ex tranbären o hallon/jordgubbar sega o tråkiga av att kokas i gröten? Jag gillar frystorkade bär att lägga på gröten efter men lite skeptisk att blanda i det...

Japp, ner med allt och vakumförpacka det i avlånga påsar som klarar varmt vatten. Klipp av toppen häll i och lagom varmt vatten.

Nej, just frystorkade bär i mindre bitar tycker jag smälter bort och ger en fin bärsmak på allt. Lufttorkade blir sega som sjutton.

Edit: Japp, jag köper också gräddpulver på samma ställe som Joanna länkar till. Mjölkpulvret blev vanlig semper. Friluftsmats blev lite för dyrt, behövde 60 portioner till sommaren.

Två smaker...

Fanns två olika smaker... ska prova på ute turen nu i helgen.

Mvh troswe

Bilagor

• 20140411_141308-1.jpg
    20140411_141308-1.jpg
    52 KB · Visningar: 574
Annars är det ju mycket enkelt att blanda i blåbärssoppepulver eller valfri annan fruktsoppa i pulverform i havregryn

Plocka blåbär är trevligt, men jag vill ändå slå ett slag för att köpa frystorkade bär från engelska amazon. Billigt och väldigt användbart. Här är min gröt:

■75g Havregryn
■30g Mjölkpulver
■10g Gräddpulver
■8g Frystorkade Hallon
■8g Frystorkade Jordgubbar
■7g Frystorkat Passionsfruktpulver
■7g Frystorkade Blåbär
■3g Frystorkade Tranbär
■Mandlar efter behov
■Lite salt

Har du en länk till där du köper de frystorkade bären?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg