Varför har man inte mer pengar?
Å varför är det så dyrt att bara gå ut och vandra.
Ja, MSR Carbon reflex 2 verkar som du säger att man får mycket tält för pengarna.
Men att det inte är fristående tycker jag är klart en nackdel.
Sedan är absiderna för ryggsäckarna kanske i minsta laget. Men har mailat lite med 2 ägare här på utsidan av tältet och de har också lämnat bilder och egna erfarenheter om tältet som har gett en possitiv bild.
Målet mitt är ju att försöka införskaffa ett 2 personer 2 väggs tält som är fristående, plats för 2st 70L ryggor i absiderna, tre sesongs och ska helst inte väga mer än 1,5kg med stänger, pinnar alltså allt.
Har ni fler förslag på tält i denna klass så är det välkommet.
Gillar dock tackhöjden i msr tälten så har också övervägt deras Hubba hubba HP 2 som nu har kommit i en lättare grön version. men då är man uppe i 1,9kg.
Heaven tältet verkar ju bra på alla sätt å vis, å som jag tolkar det så använder man stavana till mitt pinnar. smart.. (tarp stuk) (tak rymden uplevs inte på samma sätt när det lutar, icke fristående, är de nackdelar jag ser på det i mina kriterier.)
Rymligheten ser annars bra ut, skulle gärna se och läsa lite mer om tältet, vilket innebär att jag får googla