Re: Röker du i min luft pissar jag i ditt badvatten
Håller med helt.. Nästan så jag lackar ur ibland här i London; Efter varje krogbesök måste kläderna köras i minst 60 för att de luktar rökapa, de flesta som slänger fimpar på gatorna släcker dem inte ens, bara kastar dem så att de ligger och pyr.. Och favoriten -Ett djuuuuuupt bloss innan man hoppar på bussen, sedan andas uuuuuuut när man satt sig... >:-[
Det händer att jag tar en snus eller en Bellmancigarill på fjället, men likt förbannat visar jag folkvett och håller rent efter mig.
Nordesjo; sa:Allvarligt, nikotinister ÄR ju ofta vältränade egoister*, inte så konstigt att det visar sig på nedskräpning också. Fimp- och prillslängning är en reflex.
Det ligger ju klart mycket fler cigarettfimpar och skräpar på trottoarerna än vad det ligger annat skräp. För att inte snacka om snuspåsarna i pissrännorna. Det är det enda skräpet som läggs där. Inte ens tuggummi.
*Vilka andra skulle få för sig att stå och blåsa rök på folk som står i närheten, och bli förbannade om någon sade något? Jag tror att jag ska börja pissa i simbassänger: "Ävafan, jag kissade ju inte där du simmar!"
Håller med helt.. Nästan så jag lackar ur ibland här i London; Efter varje krogbesök måste kläderna köras i minst 60 för att de luktar rökapa, de flesta som slänger fimpar på gatorna släcker dem inte ens, bara kastar dem så att de ligger och pyr.. Och favoriten -Ett djuuuuuupt bloss innan man hoppar på bussen, sedan andas uuuuuuut när man satt sig... >:-[
Det händer att jag tar en snus eller en Bellmancigarill på fjället, men likt förbannat visar jag folkvett och håller rent efter mig.