Spännande, jag springer och går mycket i barfotaskor till vardags, men vid tältturer har jag hittills hållit fast vid mina Lundhags. Delvis p.g.a tung packning (barn... även på dagsturer blir "packningen" ganska tung om men tar ett barn på axlarna utöver rycksäcken) Antar att det är en smal nisch, men finns det minimalistiska skor som kan vara bra vid 20+ kg packning? Har inte provat, men misstänker att t.ex. Altra kan upplevas som väl svampiga vid den vikten (min erfarenhet av att vandra i andra "gympaskor")
Vad gäller VivoBarefoot Tracker har även jag ett par sådana, men jag är lite kluven. Jag upplever att jag lätt får ont i hälen av dem, framför allt eftersom jag upplever att det styva skaftet gör att jag tenderar att sätta i hälen ganska kraftfullt. Jag upplever mina Lundhags som betydlig mindre begränsande av fotledens rörlighet (även om själva foten blir som stelopererad). Någon med liknande erfarenheter? Har aldrig haft problem med t.ex. Luna sandaler eller Merrell skor...
Vad gäller VivoBarefoot Tracker har även jag ett par sådana, men jag är lite kluven. Jag upplever att jag lätt får ont i hälen av dem, framför allt eftersom jag upplever att det styva skaftet gör att jag tenderar att sätta i hälen ganska kraftfullt. Jag upplever mina Lundhags som betydlig mindre begränsande av fotledens rörlighet (även om själva foten blir som stelopererad). Någon med liknande erfarenheter? Har aldrig haft problem med t.ex. Luna sandaler eller Merrell skor...