Har du problem med fuktiga fötter?

Har du problem p.g.a. fuktiga fötter?

• Nej, aldrig

Röster: 11 16.7%
  • Ibland, vid vissa tillfällen

Röster: 26 39.4%
  • Ofta, men inte stort besvär

Röster: 9 13.6%
  • Alltid, så fort jag har skor på mig

Röster: 20 30.3%

• Totala väljare
    66
Liner är ingen bra lösning och speciellt inte för alla. Den kan förvärra problemen genom att den låter skinnet bli vått, vilket minskar hållfastheten, genom att svetten inte får avdunsta och kyla stiger temperaturen vilket är mindre önskvärt.
Bättre är fottvätt, strump och innersulsbyten, luftning samt strump och innersulssköljning. Det är en fungerande lösning.
Mina fötter är fotsvettsprövad och de var normala då.

Jag hade grym problem med fotsvet förr med allt det innebär. Dagarna på jobbet var ett rent helvete. Är hantverkare med grova dojjor året om.

Men jag upplevde aldrig att jag hade samma problem när jag vandrade ...

Då har jag ett par lundhags med cellgummi, fast jag vandrar i tjocka ull strumpor.

Så idag har jag ,sommar som vinter tjocka ull strumpor. Anpassar skorna lite men måste fortfarande bära skyddsko. Svettas nästan aldrig mer. Visst kan skorna ibland kännas fuktiga men mina fötter är torra.

Idag äger jag inga andra strumpor än ull och jag har massor. Min bästa investering.

Jag hade grym problem med fotsvet förr med allt det innebär. Dagarna på jobbet var ett rent helvete. Är hantverkare med grova dojjor året om.

Men jag upplevde aldrig att jag hade samma problem när jag vandrade ...

Då har jag ett par lundhags med cellgummi, fast jag vandrar i tjocka ull strumpor.

Så idag har jag ,sommar som vinter tjocka ull strumpor. Anpassar skorna lite men måste fortfarande bära skyddsko. Svettas nästan aldrig mer. Visst kan skorna ibland kännas fuktiga men mina fötter är torra.

Idag äger jag inga andra strumpor än ull och jag har massor. Min bästa investering.

Word! Exakt samma här.

Rösta!

435 visningar och 33 röster.... det tar två sekunder att rösta så varför inte klicka?

Även om man tycker att det inte ger något så kostar det inte mycket att klicka på det alternativ som passar bäst.

Statistik ger ganska mycket med ett brett underlag.

Du skrev ju inte orsaken till varför du frågade. Då blir jag skeptisk. Samma som en annan tråd där någon ville ha kontaktuppgifter till kvinnor i 40-årsåldern som går på slackline, om jag kommer ihåg rätt.

Jag svettas nog ganska mycket mer än genomsnittet, är nästan jämt fuktig/blöt om fötterna, det gäller alla årstider. Mitt största problem är kylan, hjälper inte oavsett hur tjocka sockor och skor jag har när det ändå blir fuktigt efter en stund. Det verkar som att jag har väldigt känsliga fötter sett till temperaturen, oftast fryser jag om dem, eller så är det för varmt.

Jag har ganska nyligt börjat med att ha tidningspapper i skorna, ett litet lager(10-20 sidor) under innersulorna. Det verkar vara ett vinnande koncept, har dock inte testat detta sommartid än så länge.

Intressant!

Se där, nu kom det någon med samma problem!

Det är detta jag är ute efter! Att få reda påhur många det faktiskt är som har problem med föttersom svettas mycket.

Jag förstår att många läsare här tycker att ormöstningen är onödig och ointressant för att de själva inte har några problem. Det är inte för dem jag har omröstningen, det är de som har problem!

Så om ALLA röstar får vi mer exakt statistik över hur många eller få som faktiskt har besvär pga fotsvett.

Åter igen.

Jag har haft samma problem, och det löste sig men andra strumpor. Det är inte tjock leken som är grejen utan materialet.

För mig gäller detta.

Alla tub och sportsockor medbommul i = lika med ren idioti.

Syntet funkar inte heller dessutam generar den en doft som inte går av för hackor.

Ullfrotté (ull och syntet). Bra men inte perfekt. Har jag dessa strumpor en heldag blir det fukt av tryck om jag sen går i strumplästen.

Vanliga ullstrumpor. mycket bra.

Och till sist Marino ull. BÄST kosta vad det kosta vill.

Sen värmer de fortfarande även om du blivit fuktig/blöt.

Ni har således röstat på nummer tre eller fyra?

De flesta verkar ha problem med fukt i någon grad men har många metoder för att få bort fukten med olika strumpor, sockbyten m.m.

Jag blir nästan alltid mer eller mindre fuktig om fötterna när jag har skor, stövlar eller kängor. De enda skodon som inte ger mig fuktiga fötter är väl mesh-skor och sandaler ungefär (men där blir jag ofta fuktig under fotsulan ändå).

Men det är sällan ett problem för mig.

Röstning...

865 visningar och 40 röster... varför gå in på en omröstning men inte rösta?
Det tar någon sekund att klicka på det alternativ som passar bäst.

Statistik talar ganska tydligt, med förbehåll för tolkning av frågan.

Det som skulle vara intressant är att se hur många här som faktiskt besväras av fuktiga fötter!
Att det sedan avhjälps eller inte är så stort bekymmer att man gör något åt det är en annan sak.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
MalinSa Har du vandrat i barfotaskor/kängor? -Erfarenheter efterfrågas Kläder 17
FruNalleman Luddan - nån som har erfarenhet? Kläder 3
Siames Hjälp! Kängorna har krympt! Kläder 7
Askel Vilken jacka har jag köpt? Kläder 3
MalinSa Vad har ni på fötterna när ni vadar? Kläder 19
rJohansson Har jag bränt byxorna? Kläder 3
rJohansson Första kängan, har jag gjort rätt? Kläder 14
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
niklasaxelsson Klättermusens storlekar, vad har hänt? Kläder 12
waltruz Hjälp! Har jag köpt för stora Lundhags scout kängor!? Kläder 14
erpan Mountain works, har dom tummat på kvaliten? Kläder 4
Peter S Salomon XA Pro 3D Ultra - någon annan som har råkat ut för detta? Kläder 17
Napoleon GTX-tyget har "släppt" på min Arcertyx-jacka! Vad göra? Kläder 8
pelka Någon som har testa dom här? Kläder 2
bionicon Har Meindl Vakuum samma bredd och längd som Meindl Borneo? Kläder 0
ekis Tvätta dunjacka men har ingen torktumlare, går det? Kläder 3
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
chinerunner någon har slitit bort dörren på Norhstar Kläder 1
Papadopo Har någon provat North Ice från Erätukku Kläder 2
justsafe Vad har ni under kilten? Kläder 17
acr32 Haglöfs har släppt sin nya kollektion Kläder 1
estetdrägg KMs mithril har fått bättre ficka...och är felmärkt?!? Kläder 0
Lischke Byxor när man har en rejäl kagge. Kläder 6
valtteri Har någon erfarenhet av Ortovox merinoprodukter? Kläder 4
liquidmonkey Vad heter dom har????? snälla... Kläder 18
cancerman storleken har betydelse Kläder 1
jiana Har någon testat Tierra Creek Lady? Kläder 0
eplstas Dunet har klumpat ihop sig, något man kan göra? Kläder 11
Tommy125 Någon som har erfarenhet av Graninges fodrade kängor? Kläder 0
sove Meindl Dovre Pro - har någon erfarenheter ? Kläder 3
Nagy TNF hyvent? bra/dåligt? svara, ni som har erfarenhet Kläder 1
Tomas Odhult Någon som har koll? Kläder 1
Andos någon som har klättermusen GRIM eller BIFROST? Kläder 14
lantz Storleken har betydelse Kläder 0
Vad har ni för sockar? Kläder 10
Har Haglöfs bra jackor? Kläder 2
trulleman Fortfarande problem med keb gaiter? Kläder 5
Rejk Fjällräven Eco Trail dragkedje problem. Kläder 1
Zaine Problem med ullunderställ Kläder 14
nicko_ Problem att hitta gammal tråd med rekommendation för billig, bra regnjacka Kläder 9
RobinEH Problem med impregnering Kläder 4
Hella82 Snälla hjälp mig med käng-problem Kläder 20
Nettchen Tighta byxor - ett problem? Kläder 6
S_B Problem med kängor Kläder 8
Hardwired Ett fot-relaterat problem Kläder 13
Johannes.Svensson Problem med Bergans Kläder 2
Angelica R Skaljacka -laminerade dragkedjor utan vindslå=problem? Kläder 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg