Handukar

Re: Re: Idioti?

Nordesjö; sa:
ping; sa:
Hemtex har små 'puckar' som det finns en handduk i.
Ska bara läggas att 'växa' i vatten,och vara klara att torka sig med.
Undrar om nån har tänkt för mycket eller för lite?

Underbart! En sån måste jag ha!

Jag har såna handukar, och de är små och jättetunna. Antagligen en bra resehanduk, om man vill vara lite snitsig och stylad. ^_^

Jag har en badlakansstor handduk från Lifeventure som jag tycker är klart bättre än PacTowl.

<kunde inte låta bli>
Annars så köper man väl till ett par hondukar som komplement till handukarna så att man kan få nya *-dukar när de parar sig... ;)
</kunde inte låta bli>

Tack Fredrik, nu slapp det bli jag som kom med den kommentaren! :)
Har gått och tänkt samma tanke redan när jag såg tråden för några dagar sedan. Trams? Javisst, nånting roligt måste man ju ha här i livet...

Re: Re: Re: Idioti?

Aminida; sa:
Nordesjö; sa:
ping; sa:
Hemtex har små 'puckar' som det finns en handduk i.
Ska bara läggas att 'växa' i vatten,och vara klara att torka sig med.
Undrar om nån har tänkt för mycket eller för lite?

Underbart! En sån måste jag ha!

Jag har såna handukar, och de är små och jättetunna. Antagligen en bra resehanduk, om man vill vara lite snitsig och stylad. ^_^

Vilket j**la smäck!!

Nu har jag 'provat' en sån,och vad är vitsen,den blir ju blöt innan man ens torkat sig.Och efteråt är den lika 'skrymmande' som vilken bommulshandduk som helst.

peter

Re: Re: Re: Re: Idioti?

ping; sa:
den blir ju blöt innan man ens torkat sig.

Men behövde du verkligen prova den för att inse det? :D
Det var ju det som var det underbara med hela idén - att när man blöter upp den för att använda den är den ju oanvändbar, och om man låter den torka innan man använder den igen så försvinner hela vitsen med att den var så liten från början.
"Ska vi gå och bada? Vänta, jag ska bara lägga en handduk i blöt och sen köra den i mikron i 20 minuter, men jag kommer snart!"

En magnifik produkt!

Vanlig enkel bomullsscarf/halsduk funkar oftas bättre ärn handdukar i mirakel material. Sen är känslan att torkar sig med bomull mycket skönare än något som känns som en gammal disktrasa. Sen kan man använda scarfe/halsduken till så mycket mer än bara till att torka sig med =)

Betr. torkhanddukar

Använder själv konventionella frottéhanddukar i normalstorlek - en för ansiktet, en för fötterna - vid månadslånga alpvandringar. Torkar normalt förvånansvärt snabbt om man hänger upp dem fritt i lite vind. Det finns kanske snabbtorkande i något nytt syntetmaterial?

Wettex funkar utmärkt!

Efter en wettextorkning är man torr, det är ju det som är syftet med torkning. Man får vrida ur den ett par gånger men det funkar. Eventuellt borde det funka med en halv eller fjärdedels trasa. Däremot är det inget att skyla sig med (om det nu är viktigt på fjället)

Hehe, detta med hur viktigt det är att skyla sig beror väl lite på ålder och kön. Märkte förra året att det var kanske lite för mycket aktivitet vid fönstret under tvättdoppet när jag delade stuga med ett par tonårsfjun och div äldre pojkar. Jag hade ett helt suveränt täckande bommulshandduk (tunn, lätt som tusan, snabbtorkad och multifunki som halsduk) på lån som en kompis sjuksköterska till släktning köpt via någon sjukmedelsbutik. Kör numera med en militärgrön variant jag tagit ur lillebrorsans "snott-från-lumpen-hög", som klarar både mina tork- och prydlighetskrav.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg