Jag har länge använt budgethandskar när jag har varit till skogs. I och med att själva eldningen och att sitta och greja framför brasan är något jag tycker mycket om, har jag ofta både bränt mig och inte minst förstört väldigt många handskar. I helgen gick ännu ett par "upp i rök" och nu har jag tröttnat. Finns det verkligen inga bra värmebeständiga handskar helst som tår även vassa knivar. Jag har kollat runt på nätet och hittat två olika kategorier, arbetshandskar modell jätteklumpiga, och sen militära modeller, men de är ofta ganska tunna och saknar foder.
Vad jag är ute efter är alltså en handske som tål rejäl värme, som är rejält stryktålig men samtidigt har god komfort utan att bli allt för klumpig. Helst ska den ha lite foder också så den fungerar de övriga 362 dagarna om året det inte är sommar.
Det bästa hittills jag har hittat är den här.
Nån som har flera tips?
Vad jag är ute efter är alltså en handske som tål rejäl värme, som är rejält stryktålig men samtidigt har god komfort utan att bli allt för klumpig. Helst ska den ha lite foder också så den fungerar de övriga 362 dagarna om året det inte är sommar.
Det bästa hittills jag har hittat är den här.
Nån som har flera tips?