Handla i USA?

Har du sådana böjelser är knivar från amerikanska tillverkare avsevärt billigare "over there". Runt 1/3 - 1/2 av det svenska butikspriset verkar vara normalt.

Stor miss om du inte går på Tent & Trails. Du kan säkert motivera att ni ska kolla i Finansdistriktet. Passa också på att titta in på J&R i samma veva (jandr.com) för elektronik, t.ex. GPS.

There and back again

Tack för alla tips!

Plånboken knorrade lite så till slut blev det "bara" inhandlat en sovsäck i form av en WM Caribou och koksetet GSI Pinnacle Dualist. Har inte hunnit pröva dem riktigt än men är än så länge nöjd med köpen. Upptäckte till min glädje att butiken EMS i Soho ger 15% rabatt till collegestudenter och de godkände mitt svenska kårleg utan några som helst funderingar. Synd att de inte får sälja HB-tält bara :)

Vi har visserligen pratat om att ta en sväng till New Jersey en dag och då kanske jag kan kolla lite också, får se hur det blir.

Om ni åker till New Jersey så lägger de inte till skatt på kläder där, så var det iaf när jag bodde där för 10 år sedan. Ytterligare ett bra sätt att få det lite billigare!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg