Hammock

Undrar om någon vet vart man, förutom från Warbonnet Outdoors och UK hammocks, man kan skaffa sig en Warbonnet Superfly?


Någon annanstans kan du tyvärr inte köpa den, enda möjligheten är om du är reggad på hammockforums där dyker det upp någon till salu lite titt som tätt, men det gäller att vara snabb, säljs ofta inom några minuter då de är väldigt populära.
 
En fråga till ( väldans massa frågor från mig helt plötsligt ), min UQ ska vara god till -7 men jag undrar om någon har erfarenhet av att använda ett liggunderlag tillsammans med en UQ.
Gör det att man klarar lägre temperaturer eller har det motsatt effekt?
Underlget i fråga är ett Thermarest Trail Pro L....

From da Phone
 
Skönt att man inte är ensam färg facsist:)

Får vackert bli från Amerikat man beställer då....

Även om jag överväger att stödja den svenska småföretagaren.

Kanske ska testa att dra ett mail till paracord shop och höra mig för om dom kan ta in i lager eller nåt.

From da Phone

Småföretagaren här.....
Jag hade ju bara gul Dyneema i den tjockleken och eftersom det rör sig om att ta hem 2000 meter för att få en ny färg så kändes det inte som att jag skulle satsa på det. Åtminstone inte i dagsläget.

Det är ett bra tag sedan jag var inne på Utsidan, kul att se att det skrivs såpass mycket om hammocking ändå
 
Tack för svaret ( även på mailen :) )

Helt förståeligt om det rör sig om sådana mängder som minsta mängd.

Funderar på att skaffa mig lite gul lina så man kanske ser den lite bättre, höll på att strypa mig själv härom eftermiddagen när jag gick in i min ridgeline.

From da Phone
 
Farmer Joe. Jag har sovit med en UQ och har haft en sån där vindrutefilt instoppad i hammocken. Kan inte säga om jag upplevde nån stor skillnad men det gör nog ingen skada. Det enda negativa jag upplevde var lätt kondens på den där jag legat, kroppens fukt fångas mellan den och kroppen. Spontant föredrar jag nog att inte ha den nåt mer utan låter min svett evaporera genom de andande materialen i hammocken och UQ. En av sakerna man försökte drilla in i soldaterna på vintern var att hålla sig varm, torr och mätt så jag uppskattar inte nån form av fukt eftersom det leder bort värme så bra. Har man nåt ytterligare lager mellan dig och ett tätt liggunderlag kanske det blir bättre?

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 
Det är just bildandet av kondens jag är orolig för... Vet inte om det blir kondens lättre på ett fyllt självuppblåsande liggunderlag jämnfört med ett i cellplast.

Kanske kan dra sovsäcken runt hängmattan med UQen antingen mellan sovsäcken och hammocken eller hänga den under sovsäcken.

Har ingen vintersäck men tänker nog skaffa mig en -10 från Biltema som sägs vara ok, måste kolla upp hur den är byggd bara....

From da Phone
 
Har provat att köra med 3/4 dun uq för + 4 grader i combo med en downmat för att slippa drag kring axlarna i -17 och upplevde ingen kondens, men komfort mässigt går det inte att jämföra med en rätt graderad uq, har provat denna combo i både 10 och 11 fot hammockar och upplevde en klar förbättring i 11 fotaren.
Har prv
 
Margara: Antar att det funkade fin fint rent värme mässigt för dig?

Komforten blir givetvis sämre men fortfarande många resor bättre än att ligga på marken.

Syftet med hela den här frågeställningen är att jag aldrig riktigt varit en vinter campare men sen jag började sova i luften så har intresset ökat enormt.

Då detta är i ett "pröva på" stadie vill jag gärna slippa pumpa in mer pengar för vinter UQ men fortfarande kunna testa på utan att ha det kasst i skogen.
 
Jag vill tillägga att jag inte upplevde några problem med kondensen/fukten. Dv.s.v. om det ledde bort värme var det inte i sån utsträckning att jag började frysa. Uppenbart tips, men testa lite olika varianter med möjlighet att växla eller hitta värme/ta dig hem om det skiter sig. Jag har t.ex. förtroende för min UQ, men sovsäcken jag har som TQ är ratad till -6. Skall lattja lite med en till sovsäck som puppa eller nåt sånt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Närken Hammock för 2 personer Bo och sova 1
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11

Liknande trådar