Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Slutade med att jag faktiskt köpte Cumulus. Har ett Selva 450, Selva 600 och ett Taiga 380. Alla med Hydrofobskt dun och alla i Large. Trevliga tingestar.
Har en ganska lång hammock som jag behöver en tarp till.
Har hittat en som motsvarar mina krav på storlek, men jag är fundersam på om den pallar med en natts hällregn. Den har vattenpelare på 2000mm.
Råkar någon ha erfarenhet av UK Hammocks Xpedition? Det är dåligt med info på hemsidan, men genom att sätta ihop lite info från diverse videon och instruktioner har jag kommit fram till att den kunde vara ett vettigt alternativ till ett överkomligt pris. De flesta hammockar faller nämligen bort p.g.a min längd på 192 cm.
Råkar någon ha erfarenhet av UK Hammocks Xpedition? Det är dåligt med info på hemsidan, men genom att sätta ihop lite info från diverse videon och instruktioner har jag kommit fram till att den kunde vara ett vettigt alternativ till ett överkomligt pris. De flesta hammockar faller nämligen bort p.g.a min längd på 192 cm.
Vill du ha en lite mer flexibel hammock kan jag rekommendera en från ticket to the moon.
På vintern utan myggnät och under flug säsongen trär du på ett myggnät.
Vill du ha en lite mer flexibel hammock kan jag rekommendera en från ticket to the moon.
Jag har en ticket to the moon. Den är kort, inget jag skulle rekommendera till någon dom är 192. Själv är jag 186 och inte intresserad av att bära tunga grejer om det inte behövs, så jag funderar på en dream hammock. Är det någon som har erfarenhet av en sådan så berätta gärna.
En Ticket-to-the-moon modell har stått en del på bakgården. Helt ok för att ligga och slappa i, men nu var jag ju ute efter något mera. Och med en myggsäsong från mitten av maj till slutet av september anser jag att myggnätet definitivt ska vara integrerat i lösningen.
Jag beställde nu i alla fall två stycken UKHammocks Xpedition. Får se hurudana de är om en par månader. Jag hittade i alla fall en del information till sist.
Jag har en ticket to the moon. Den är kort, inget jag skulle rekommendera till någon dom är 192. Själv är jag 186 och inte intresserad av att bära tunga grejer om det inte behövs, så jag funderar på en dream hammock. Är det någon som har erfarenhet av en sådan så berätta gärna.
Jag är 185cm och har inga problem, en bekant är 195cm och har inga problem.
De finns dessutom i olika storlekar.
Vad gäller myggnät tar det ca en minut extra att sätta upp hammocken.
Vad gäller vikten är den inte tyngre än någon annan.
Jag är 185cm och har inga problem, en bekant är 195cm och har inga problem.
De finns dessutom i olika storlekar.
Vad gäller myggnät tar det ca en minut extra att sätta upp hammocken.
Vad gäller vikten är den inte tyngre än någon annan.
Vad jag vet har alla samma längd, det är bara bredden som varierar. (utom den gigantiska mammocken som väger 1,5 kg). Tyget ska vara 290 cm men jag har för mig att när jag mätte min var den lite kortare, kanske för att längden på tyget är tillklippt innan de syr. Det är kortare än de 10 fot som är en vanlig längd.
Jag kan också sova i min i utan problem, men jag ligger bättre i en längre. Så jag håller nog fast vid att inte rekommendera den för långa personer. En vanlig rekommendation är att hammocken ska vara kroppslängd + 4 fot (122 cm).
Nån som testat att sova med exped multimat i hammock? De är ju 1x2 m så tänker att det borde va bra storleksmässigt iaf. Säkert inget för vinterna då den bara är 0,5 cm tjock. vikten är bättre än underquilt som jag tycker e för tunga. Den väger ca 350 g
Nån som testat att sova med exped multimat i hammock? De är ju 1x2 m så tänker att det borde va bra storleksmässigt iaf. Säkert inget för vinterna då den bara är 0,5 cm tjock. vikten är bättre än underquilt som jag tycker e för tunga. Den väger ca 350 g