Skall försöka komma ihåg att göra det. Jag har en fullängds vinter-UQ med 100gr extra dun.
Sidenote: Vill lägga till att jag personligen inte är så mycket för att komprimera maximalt. Det blir som att lägga bowlingklot mot varandra, skapar luckor mellan kloten. Föredrar att packa löst, eventuellt komprimera lite grann, men fortfarande så att paketet är formbart. Min poäng är att en kraftigt komprimerad påse kanske inte är det optimala sättet att packa flera föremål i en ryggsäck. Just saying.
När jag packar säcken gör jag det i omvänd ordning mot när det ska packas upp och jag förutsätter att det spöregnar när jag ska packa upp och jag löspackar medelst "knölning" och lämnar en av linorna till tarpen med lite hängande utanför, då kan jag fästa den i ena trädet, flytta säcken till det andra och säcken är hela tiden under tak och likadant gör jag med hammocken, ena linan hängande över kanten så man slipper leta. Jag gjorde en kombo där inga extra linor eller gummilinor behöver fästas efteråt mellan underquilt och hammock, bara bind upp, dra av snakeskinnet och ev. fäst sidolinorna i tarpens linor, klart! När man står i regnet och mörkret finns ingen tid till onödigt fippel.
Ska tarpen packas våt så släpper jag sidolinorna, rullar tarpen om sig själv för då blir våt sida mot våt sida och insidan förblir torr, samt släpper ena linan i ena trädet, viker tarprullen på mitten och rullar den löst och så får "paketet" hänga oskyddat och inte i säcken. Då är den fortfarande torr på insidan när man rullat ut den och satt upp den på nytt. Enkelt, snabbt och funkis.