Har en fundering på Exped synmat UL 7 (det gula). Ytan på det känns väldigt hal. Finns det risk att man glider på det? Har ett "vanligt" synmat 7MW i dagsläget där ytan är väldigt sträv helt omöjligt att glida, men skulle lätta min packning med ca 600gram om jag byter till Exped synmat UL 7M för att inte tala om vilken enorm volymminskning det blir.
Ni som har ett Exped UL hur funkar det med friktionen? Upplever man det som jobbigt med en sån glatt yta? Glider man lätt och måste flytta sig tillbaka mitt i natten när man vaknar av markkylan underifrån för att man har glidit av? Ibland hittar man ju tex inte en helt plan yta att sätta upp tältet på. Och är det lika bekvämt och skönt som "vanliga" synmat?
/Kjell
Ni som har ett Exped UL hur funkar det med friktionen? Upplever man det som jobbigt med en sån glatt yta? Glider man lätt och måste flytta sig tillbaka mitt i natten när man vaknar av markkylan underifrån för att man har glidit av? Ibland hittar man ju tex inte en helt plan yta att sätta upp tältet på. Och är det lika bekvämt och skönt som "vanliga" synmat?
/Kjell