Hållbara klätterbyxor

Byxor..!

Verve brallor är helt fantastiska och hållbara..!
Klättermusen mithril är också fina och hållbara (sålänge man inte sätter stegjärnen i låret) dock lite dyrare!

/Kim

Jag klättrar i ett par fjällrävenbyxor i snabbtorkande material. Från början köpte jag dem att vandra i och tyckte det var praktiskt att de torkar snabbt samt att de är delbara i tre (dvs de kan bli shorts, trekvartsbyxor eller långbyxor) Inte så mkt packning att bära! Skönt att bara "skala" bort nederdelen på byxorna om det blir varmt eller förlänga shortsen till långbyxor kyliga kvällar. Tror de kostade typ 800 när jag köpte dem. Har haft dem i 5 år och klättrat i dem ett år so far. De är inte ens slitna o är ändå tunna och lätta att röra sig i.
Det var ett tips från mig :)

Mammut har

en byxa som heter Basejump. Köpte ett par för 50% på addnatures rea. Liknar KM Mitril men bättre benslut.

Thure

Mammut

Hänger på Thure om Mammut, de har en kvalitet som verkligen lönar sig:

För mer än 10 år sedan, kan vara 12år, köpte jag ett par Mammut Champ som jag använt MYCKET sedan dess. De ser nu rätt slitna ut men funktionen är lika bra än. Passar till all sorts klättring, snowboard, vandring... you name it. Om man slår ut priset (som var högt) på tiden jag använt dem är det de billigaste och även bästa byxor jag ägt.

Rekommenderas.

Ciao!

Uffe

Har själv ett par Milo Nito (northstar.se).
De har överlevt några år utan hål.
De blev snabbt en aning noppiga, men det avstannade också snabbt.

De sitter bra, och är bekväma, kanske p g a lite stretchig kvalitet.

Nu börjar de bli aningen luggslitna men kommer säkert hänga med även nästa säsong.

De blir, i alla fall i nuvarande skick, snabbt våta vid regn, men torkar i gengäld nästan lika snabbt.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg