Mina klätterskor har blivit hala. Hur gör jag för att få tillbaka strävheten i sulan?
Grodan1 6 Juli 2023 #1 Mina klätterskor har blivit hala. Hur gör jag för att få tillbaka strävheten i sulan?
evinrude 6 Juli 2023 #2 Man lär kunna rugga upp ytan lite med sandpapper eller en stålborste. Har dock inte testat själv.
tango 6 Juli 2023 #4 Grodan1 sa: Mina klätterskor har blivit hala. Hur gör jag för att få tillbaka strävheten i sulan? Klicka för att se resterande... Vad? Mot vad har de tappat friktion: klippa eller "konstgjord klättervägg"? Hur? Har de legat och åldrats eller har de utsatts för någon "främmande kemikalie"? Har det försämrats gradvis eller plötsligt? /Patrik
Grodan1 sa: Mina klätterskor har blivit hala. Hur gör jag för att få tillbaka strävheten i sulan? Klicka för att se resterande... Vad? Mot vad har de tappat friktion: klippa eller "konstgjord klättervägg"? Hur? Har de legat och åldrats eller har de utsatts för någon "främmande kemikalie"? Har det försämrats gradvis eller plötsligt? /Patrik
Mathiasimossbo 6 Juli 2023 #5 Har de blivit torra så fungerar ofta stålborste eller riktigt grovt sandpapper för att få fram nytt fräscht gummi som sagt!
Har de blivit torra så fungerar ofta stålborste eller riktigt grovt sandpapper för att få fram nytt fräscht gummi som sagt!
MrP 6 Juli 2023 #6 Torka av sulan med T-Röd eller breakline bromsrengöring. Då blir sulan 100% ren. Rugga sen upp den med ett grovt sandpapper 60-80 korn. Upprepa med mer T-Röd eller breakeline om det behövs.
Torka av sulan med T-Röd eller breakline bromsrengöring. Då blir sulan 100% ren. Rugga sen upp den med ett grovt sandpapper 60-80 korn. Upprepa med mer T-Röd eller breakeline om det behövs.
Grodan1 10 Juli 2023 #7 tango sa: Vad? Mot vad har de tappat friktion: klippa eller "konstgjord klättervägg"? Hur? Har de legat och åldrats eller har de utsatts för någon "främmande kemikalie"? Har det försämrats gradvis eller plötsligt? /Patrik Klicka för att se resterande... Mot klättervägg. Efter att ha varit ute och klättrat i dom så är dom hala nu när jag klättrar inomhus. Ingen synlig lortbeläggning.
tango sa: Vad? Mot vad har de tappat friktion: klippa eller "konstgjord klättervägg"? Hur? Har de legat och åldrats eller har de utsatts för någon "främmande kemikalie"? Har det försämrats gradvis eller plötsligt? /Patrik Klicka för att se resterande... Mot klättervägg. Efter att ha varit ute och klättrat i dom så är dom hala nu när jag klättrar inomhus. Ingen synlig lortbeläggning.
seobserver 10 Juli 2023 #8 Alla marktäckande växter har vax som skydd mot uttorkning. Sannolikt har dina sulor blivit vaxade, tvätt med sprit eller bräklin bode räcka. go tur
Alla marktäckande växter har vax som skydd mot uttorkning. Sannolikt har dina sulor blivit vaxade, tvätt med sprit eller bräklin bode räcka. go tur