Nu har du ju lagt beställningen och försena råd kanske bara irriterar. Men jag skulle köra på en lätt dunjacka i stället för tröja. Den kan du också använda för att höja komforttemperaturen på sovsäcken med. Då kan du ha en lättare sovsäck också.
ITAB's vindblus kan jag definitivt rekommendera. Har även använt den på vårvinterfjället och kompletterat med en lätt regnjacka när vintervindarna blivit för starka.
Vattenflaska funkar med en vanlig 50 cl PET-flaska.
Ullkalsong på sommarfjället? Kör ett par lätta bomullskalsonger i någon mörk färg så syns det inte när de är skitiga. Ett par att ha under hela vandringen och ett par att ha när du kommer fram. Tvätta/skölj när du kommer åt.
Fyller kepsen någon funktion? Mössa när det är kallt och packaways huva när det regnar funkar för mig. Skulle nog hellre ha med ett pannband för att skydda öronen mot vinden samtidigt som värme kan ventileras ut fritt från hårbotten.
Är inte så familjär med medicinnamnen du skrev men jag skulle ha med hostmedicin i tablettform typ bisolvon.
Microlax? Antar att det är något laxermedel? Behövs det på en fjälltur?
Spork. Det är ofta här som jag tycker att vi UL-are lätt spårar ur. Separat gaffel och sked väger knappt något mer. Jag har till och med en separat smörkniv!
Ska vi däremot gå riktigt UL-fanatic så rekommenderar jag snarare att vaxa rumpan. Inga bromsränder i kalsingarna och det går åt mindre toalettpapper.
Klocka använder jag inte.
Armband?
Tändstål har jag aldrig testat men däremot har jag med mig massor av tändstickor som jag packar ned lite överallt i packningen.
Kniv. Här har jag en fundering. Jag använder i princip bara kniven till att skära leukoplast.på sommarfjället. Eldar gör jag bara när jag är på stugtur och då klarar man sig ofta med den yxa som finns där. Ändå har jag med mig en morakniv bara för att jag alltid fått höra att man alltid ska ha med kniv i friluftssammanhang. En hädisk tanke vore att ha med sig ett rakblad för att skära leukoplast, silvertejp etc. och skippa kniven. En mindre hädisk tanke vore att ha en mycket lätt och liten kniv som dessutom kan användas som smörkniv.