Haglöfs Twin Peak

Har fått erbjudande att köpa ett nytt oanvänt Haglöfs Twin Peak tält hos en sporthandlare som hade ett liggande på hyllan. Enligt honom var nypriset 3300 för ett par år sedan och han kan sälja det för 2400. Är det ett bra pris? Har någon någon erfarenhet av tältet? Har packat upp det och det ser riktigt bra ut och den gamla loggan är ju snyggare så det är ju bara plus!

/Jonas

Bra pris och bra tält!

Hej!

Hade ett twin peak ett antal år. Bra robust tält. Perfekt för 2 pers, gott om utrymme. Kanske inte "Hillebergklass" fullt ut men långt över "dussintält" i kvalitet. 2400kr för ett nytt TP tycker jag är mycket prisvärt!

PS! Har nu ett Hilleberg Nammatj 3 (pga tillökning i familjen) DS!

mvh / Matti

Nytt?

jonask; sa:
Har fått erbjudande att köpa ett nytt oanvänt Haglöfs Twin Peak tält hos en sporthandlare som hade ett liggande på hyllan. Enligt honom var nypriset 3300 för ett par år sedan och han kan sälja det för 2400. Är det ett bra pris? Har någon någon erfarenhet av tältet? Har packat upp det och det ser riktigt bra ut och den gamla loggan är ju snyggare så det är ju bara plus!

/Jonas

Nytt? Vad jag vet så tillverkar inte längre Haglöfs Twin Peak sedan år 2000! Bara för att det inte är använt så är det inte nytt!

http://www.sitewell.com/recensioner/visa.asp?ID=1900

Språkpolis?

Det är möjligt att oanvänt hade varit ett bättre ord. Men att det slutat tillverkas kan väl knappast var definitionen på vad som inte är nytt i så fall. Jag kan ju lika gärna springa ut och köpa ett Fjällräven Akka som har ett par år på nacken.

/Jonas

PS Läs boken "Världens dåligaste språk" av Fredrik Lindström.

KLAGER; sa:
Nytt? Vad jag vet så tillverkar inte längre Haglöfs Twin Peak sedan år 2000! Bara för att det inte är använt så är det inte nytt!

http://www.sitewell.com/recensioner/visa.asp?ID=1900

Prisvärt!

Hyrde ett Twin Peak förra året i Keb och det stod pall för riktigt busväder (en tältstång gick faktiskt av på ett Hilleberg-tält som vi fick fälla mit i natten). Jag blev så nöjd med tältet att jag köpte ett när jag kom hem, för dryga 2000 kronor. Det var just i skarven mellan modellbytena och sporthandlaren ville sälja ut lagret. Visserligen har jag inte mer än slagit upp mitt tält än, men jag är väldigt nöjd med köpet! Perfekt pris-prestanda förhållande, tycker jag.

Absolut!!

Har kört med det här tältet i 4 år och har varit mycket nöjd. Mycket prisvärt. Har upplevt bra och mycket dåligt väder, men inte har det varit några problem.Du får mycket tält för den summan. Köpte nyligen ett Hilleberg Nammatj 2GT pga att jag ville ha en större absid och då sålde jag iväg mitt Twin Peak och fick bra betalt för det. Köp!!!

Nytt?

Hej Kurt Lager

Inte nytt menar du? När slutar ett tält vara nytt undrar jag? Årsmodeller? Är en modell som fortfarande tillverkas "ny" så länge det är oanvänt, oberoende av hur många år sedan det tillverkades? Eller är det ej nytt längre sekunden efter sömmerskan sytt sista stygnet? Skall man kanske gå på när duken tillverkades?

Ta detta inlägg med en "hink" salt och ironi. Bara ett spontant svar på ditt inlägg som väl inte tillförde så väldans mycket åt Jonas förfrågan ;-)

Ha´de / Matti

Mer onödigt från min sida :)

Hej igen Jonas, Kurt och ni andra!

När jag tänkte 1 minut till slog det mig att Kurt kanske ändå är rätt ute rent språkligt om man härrör "nytt" till "nyhet". Någon nyhet på tältsidan är ju inte Twin Peak.

När jag köpte mitt Nammatj 3 kändes det som jag fått ett "nytt" tält fast det var begagnat, det var ju "nytt" för mig ;-)

(är det värmen som får en att dravla så här om oväsentligheter?)

Hur som helst, Twin Peak är ett bra tält. Jag fick mitt sålt direkt via annons här på utsidan, 1500kr ville jag ha, dränktes med svar så antagligen satte jag priset lite för "billigt", men men, köparen var nog nöjd i varje fall!

/Matti

Lite mer till mig!!

1600 för ett 4 år gammalt Twin Peak, det får man vara nöjd med med tanke på inköpspriset 2345(listpris 3300). Nog verkar det finnas en andrahandsmarknad.

MVH JP

Nu är det begagnat!

Har en kompis som köpte en ny Volvo V70 Classic för något år sedan. Den såg rätt ny ut när han precis hade varit och hämtat den, men någon nyhet var den ju inte. Tvärtom var den ju sista rycket på den gamla modellen när de redan presenterat den nya. Fast begagnad var den ju inte. Knappast använd heller även om det var fem kilometer på mätare.

Å andra sidan är det där Haglöfs Twin Peak tältet som jag frågade om numera begagnat eftersom jag köpte det för 2000. Fast det är fortfarande oanvänt.

/Jonas

PS Era råd här på hemsidan har numera gjort mig 2000 fattigare...
[Ändrat av jonask 2002-06-06 kl 14:04]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Begagnat Haglöfs Twin Peak - nåt att ha? Bo och sova 5
Haglöfs Twin Peak Bo och sova 2
Haglöfs Twin Peak, något att ha? Bo och sova 3
Mike92 Söker ny sovsäck efter Haglöfs Spacelite -1. Bo och sova 5
llorona Haglöfs LIM, tillräckligt för fjällvandring? Bo och sova 33
bientai Sovsäck Cumulus Lite Line el Haglöfs Lim +1 Bo och sova 20
Peter77 Haglöfs Astrolite -1 för 595 på outdoorexperten. Bo och sova 0
GustavSeidel Erfarenhet av Haglöfs sovsäckar Bo och sova 5
GustavSeidel Haglöfs sovsäck, hjälp! Bo och sova 7
Forester Haglöfs Leo Bo och sova 3
pernissila Sovsäck: Haglöfs Astrolite 2S, bra? Bo och sova 2
kjellapa Haglöfs Tarius -18 eller Carinthia Defence 4? Bo och sova 10
fjellinden Vintersovsäck Haglöfs Tarius -18? Bo och sova 13
never Sovsäckar Mckinley Husky Haglöfs Hudson?? Bo och sova 0
victorg Svenska fjällen i aug/sep: Haglöfs Zensor 3S eller Marmot Cloudbreak 30? Bo och sova 3
maanon01 Haglöfs Blacklite II Bo och sova 2
Ringblom Haglöfs Shosho sovsäck? Bo och sova 5
HPP Haglöfs Hypna sovsäck Bo och sova 2
Elrahir Haglöfs tält med alu beläggning - värdelöst? Bo och sova 2
jonas72 Haglöfs Zensor Bo och sova 1
Penkis Haglöfs Camp Lite? Bo och sova 1
Namgas Haglöfs Zensor 2s eller 3s??? Bo och sova 7
RDu Haglöfs Goga Nordic Winter Bo och sova 2
tompa_m Haglöfs blir japanskt Bo och sova 11
Stiffmeistern Söker äldre 1-manstält från Haglöfs Bo och sova 0
menkattmat Haglöfs sommarsovsäck, vilken modell? Bo och sova 2
albinh Haglöfs Zensor 1s Bo och sova 4
C_Johansson Haglöfs Goga Pro 12? Bo och sova 3
alven Haglöfs slutar med tält Bo och sova 35
Dontus Sovsäck Haglöfs Camp Lite Bo och sova 2
100826 Haglöfs lim-sovsäck?? Bo och sova 10
Erik_Svensson Haglöfs Hypna performance 6 Bo och sova 3
Sidsjöbäckis Haglöfs Genius 34 Bo och sova 2
majjen Haglöfs Double Peak Bo och sova 1
daniel80 Fuktig (=kall) Haglöfs Camplite Bo och sova 1
fahfne Haglöfs Znooz 3500 som vintersäck, Brådis Bo och sova 10
filto338 Haglöfs Genius Bo och sova 5
dacartman Hjälp med Haglöfs Zleep och Znooz Bo och sova 2
Grus grus Haglöfs är dåligt? Bo och sova 12
Stående Haglöfs Sovsäckar Bo och sova 24
vonlarsson Haglöfs Hypna eller annan 3-säsongs säck...? Bo och sova 16
estetdrägg Haglöfs Hotlite II? Bo och sova 4
Joakim Ambrosson Haglöfs outback eller Haglöfs Exitlite? Bo och sova 0
ixa Sovsäck Haglöfs Ultradown #5 Bo och sova 0
SixtenStolpskott Haglöfs Ultra Pro #18 - Anyone? Bo och sova 4
Tomas J Haglöfs Goga 12x, något att anmärka på? Bo och sova 3
Tomas J Vilken komforttemp. har min gamla Haglöfs Camplite? Bo och sova 8
roble Haglöfs sovsäck Hypna 500 Bo och sova 4
ufo969 Att slå upp ett Haglöfs Genius Bo och sova 10
jamo Haglöfs Sleepingbag Cover Bo och sova 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg