Haglöfs Tight Evo Medium - 25l - 1100g
Jag har lånat en av de mindre Haglöfs Tight och åkt med i slalombacken ibland. Den var tillräckligt smidig för att slippa ta av i stolsliften.
Gick in i sportaffären häromdagen och kikade efter en Haglöfs liten ryggsäck. Hittade inte den modell jag tidigare provat, men provade en Haglöfs Tight Evo Medium. Den satt bättre än något annat jag haft i ryggsäcksväg, så när den dessutom var nedsatt i pris, så köpte jag den.
Utsökta bärremmar och höftbälte. Kompressionsremmar och skidremmar ska det vara sägs det. Två isyxor ska man tydligen också kunna fästa, men jag ser inte hur man fäster skaftet säkert annat än i remnätet.
Materialet i säcken är PU-belagt så den ska vara regntålig. Ett stort innerfack och ett yttre litet. Ett toppfack som är lättåtkomligt. En blixtlåsförsedd innerficka med hake för att fästa en nyckelknippa.
Hoppas den nu kommer att funka lika bra i skidbacken och på skidturen, som vid promenaden från sportaffären. Bör kunna få ned kamera, teleobjektiv, termos, mackor, apelsin/äpple, förstärkningströja/dunväst. Samt en sittplatta fastsnörad utvändigt i remnätet.