Haglöfs sovsäck, hjälp!

Hjälp mig välja rätt sovsäck!
Jag har kollat runt på olika sovsäckar, och är inne på att köpa en från Haglöfs. Någon som testat dessa? Är de bra?

Jag och familjen gillar Haglöfs syntetssäckar. Rymliga varma men förstås mera skrymmande i packningen än motsvarande dunsäckar.

Thure

http://www.haglofs.com/se/sv/friends-and-stories/story/story-our-history

Haglöfs tillverkar sovsäckar, de är inte de billigaste, bästa eller lättaste.

Om du ska köpa din första sovsäck så räkna med att du inte kommer att hitta den du söker direkt. Många av oss, ja vänner till mig, har fler sovsäckar än fingrar. Enda sättet att bli av med dem är att sälja dem begagnade. Här kan du göra kap. Utsidans köp och sälj, blocket och Tradera är bra jaktmarker.

Jag undrar mest generellt om märket. Berätta gärna om din erfarenhet så jag kan få en uppfattning :)

Haglöfs syntetsäckar brukar vara bra. De har hållit på många år och kan sin sak. Jämför dock priset med andra tillverkare av syntetsäckar då Haglöfs inte alltid har bästa priset för motsvarande säck.
Haglöfs dunsäckar är jag inte lika imponerad av, här finns det många gånger bättre tillverkare och alternativ för motsvarande pengar.

Jag har en Haglöfs L.I.M Down +1 sovsäck.
För mig, som är frusen, funkar den bra ner till 5 grader. Sovsäcken har inget blixtlås och väger under 500g. Passar i en pytteliten dry dag och är verkligen bekväm.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg