OK, vad hände med den rosa?Har nu två fina och fräscha Skarjor med höftbälte, en som hänger med krokar och en med remmar,
båda gröna med orange "snötyg".
Om du köper en Haglöfs barnstol så hittar du (i princip) bärsystemsteknik jämnårigt med motsvarande årgång ramryggsäckar, se tex den svarta eller den blå eller den moderna på Tradera. Och priserna är nog överkomliga, ungefär som bra ramsäckar off-season.Önskar mig dock lite modernare axelremmar till dem och funderar på om det enklaste kanske är att köpa en bärstol och stjäla från. Då får jag även ytterligare ngt höftbälte att spela med.
Inte vad jag kan påminna mig - men med en Skarja-ramförlängare så borde det kunna fungera perfekt...Jag funderar, har det någonsin funnits axelremmar med toppstramare till Skarja?
Grattis! Dom finns om man letar tillräckligt länge...I stallet finns nu också en Alaska från 1998 med kort ram. .
Ska vi tolka det som att 700grams höftbältet finns 'på marknaden'? Tjing för den isåfall...Höftbältet var gräsligt på mig samt väger 700 g så det fick jag ta ett annat, (från en Grönland som jag också äger).
Bullen sjunker ihop med tiden...Axelsystemet känns skönt och modernt men "bullen" i ryggen gör att säcken hamnar onödigt långt ut från ryggen.
/Odd