Haglöfs nya säck

Hejsan

Undrar om någon har testat/köpt eller kollat på Haglöfs nya "toppturssäck" Rand? Letar nämligen efter en nya Toppturs/klättersäck och den verkar intressant.

Vet ej om den kommit ut på marknaden än men ni har testat testat den år jag väldigt intresserad av era åsikter om den.

Tack på förhand

//Pontus

Vad jag vet har den inte kommit ut på marknaden än. Har för mig att jag läste i Haglöfs katalog att den ska komma ut under hösten, så det borde vara dags snart.

RANDryggsäcken kommer i höst. Den har en snygg och mkt klok design...! Den sitter skönt och har välplanerade fack (för isyxa osv). Det är en bra skidåkar alt alpinryggsäck. Den är fiiin! Linnéa

Tack för svaren, några frågor till:

1. Funkar bälgfickan, eller vad man nu ska kalla den, till att förvara repet i eller är den för liten?
2. Är den värd 1600 kr som jag har för mig 38 litern kostar?

Tack på förhand

//Pontus

karrimor verkar intressant, vart finns de att köpa i sverige? Nätet/Affär?
Dakine tycker jag däremot är alldeles för plåttriga och inte riktigt gjord för att klättra i.

Andra förslag på ryggsäckar som kan passa mina behov emottags med stor tacksamhet.

//Pontus

Jahapp...

en norsk "ren" oplottrig 40-liters Besshø kanske passar bättre ?
0273_mellom.jpg

Eller en brittisk (?) Extrem rackare ?
normal_ski_tour_inkextrem_gold.jpg

/Anders B
[Ändrat av brook 2003-08-18 kl 23:24]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robert72 Haute Route 5 dar = vilken säck? Skidalpinism 22

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg