blir den inte lite ryckig/spattig?
Visst är det den tekniska benämningen? spattig Jag menar den väger väl ~2.7 istället för "normala" 3.1-3.3 kg. De där UL brakarna brukar väl bli lite svårskjutna vid snabba lägen (vikten i normalbössorna ger lite tröghet, typ...)
Hur är rekylen på Beretta ULen?
Har blivit avrådd från UL, och vid test fick känslan att den va... ja ryckig/spattig. Men det ska erkännas att jag inte är tok-bra skytt.
BZ/
Jag har en 686 S Silver Pigeon som jag är mer än nöjd med. Fast mellan varven händer det att jag sneglar på sambons Ultra Light... Och tänker att jag borde köpt en sån istället... Jäkla fin bössa. Lätt, smidig, lite kortare pipor (67cm) och snygg som sjutton. Ruskigt välbalanserad, vilket man inte kan säga om alla lätta bössor...
Det tråkiga är att Beretta-bockarna är ganska dyra, men ska man ändå ut med närmare 14000:- så är väl frågan om det inte är en bättre investering. Såg nu en ultralight på blocket, som anges vara så gott som ny för 14500... Min sambo betalade 17500 för sin sprillans ny, så nog verkar de hålla värdet ganska bra...
Så... mitt tips är en Beretta ultralight.
Visst är det den tekniska benämningen? spattig Jag menar den väger väl ~2.7 istället för "normala" 3.1-3.3 kg. De där UL brakarna brukar väl bli lite svårskjutna vid snabba lägen (vikten i normalbössorna ger lite tröghet, typ...)
Hur är rekylen på Beretta ULen?
Har blivit avrådd från UL, och vid test fick känslan att den va... ja ryckig/spattig. Men det ska erkännas att jag inte är tok-bra skytt.
BZ/