Ser att det fanns mycket kunniga och uppfinningsrika människor här på forumet.
Men som kanske saknar kunskap eller maskiner för att kunna slutföra sina projekt.
Jag skapar dena tråden för att vi ska kunna få hjälp med småsaker som man kanske behöver till sina specialprojekt.
Eller har en del gått sönder så kanske det finns någon här som kan hjälpa till att tillverka en ny eller förbättrad del till din favorit utrustning.
Själv har jag en mekanisk verkstad med dessa maskiner:
Stor metallsvatv tar längder på en bit över 2 meter med alla tänkbara tillbehör.
Stor hydraulisk metallsåg som klarar järnvägsräls med gradskala för exakta vinklar.
Pelarborr med borrar upp till 55mm.
Svets för järn.
Alla sorters mätinstrument som krävs för att klara dom flesta jobben.
All mätutrustning är kalibrerade till 0.001mm 0.0001mm.
Planborden för höjdmätning är kontrollerade utan anmärkning.
Har goda gaskunskaper då jag har jobbat som arbetare och chef men även inom kostrution och underhåll för gas på ett stort svenskt gas bolag på tre bokstäver i 12år och det lär bli monga år till.
Jag driver inte företag utan har detta som hobby.
Sänd ett PM så kanske jag kan hjälpa till.
Har du/ni kunskap som ni kan bistå med skriv gärna ner det i tråden så kan vi hjälpa varandra här på forumet att lyckas med våra projekt.
Men som kanske saknar kunskap eller maskiner för att kunna slutföra sina projekt.
Jag skapar dena tråden för att vi ska kunna få hjälp med småsaker som man kanske behöver till sina specialprojekt.
Eller har en del gått sönder så kanske det finns någon här som kan hjälpa till att tillverka en ny eller förbättrad del till din favorit utrustning.
Själv har jag en mekanisk verkstad med dessa maskiner:
Stor metallsvatv tar längder på en bit över 2 meter med alla tänkbara tillbehör.
Stor hydraulisk metallsåg som klarar järnvägsräls med gradskala för exakta vinklar.
Pelarborr med borrar upp till 55mm.
Svets för järn.
Alla sorters mätinstrument som krävs för att klara dom flesta jobben.
All mätutrustning är kalibrerade till 0.001mm 0.0001mm.
Planborden för höjdmätning är kontrollerade utan anmärkning.
Har goda gaskunskaper då jag har jobbat som arbetare och chef men även inom kostrution och underhåll för gas på ett stort svenskt gas bolag på tre bokstäver i 12år och det lär bli monga år till.
Jag driver inte företag utan har detta som hobby.
Sänd ett PM så kanske jag kan hjälpa till.
Har du/ni kunskap som ni kan bistå med skriv gärna ner det i tråden så kan vi hjälpa varandra här på forumet att lyckas med våra projekt.