Gul powerslipper - addnature vs outnorth ?

Hej!

Jag beställde dessa skor från Outnorth för några veckor sedan och skorna är exakt samma skor
som visas på Addnatures hemsida.

Outnorth visar en äldre variant av samma sko.

De är mycket robusta skor för det priset. (239kr)

Använder dom till kajak för tillfället men funderar också på att ta med dom till fjällen senare i sommar, just för att vada i.

Du kan nog lugnt beställa från Outnorth och tjäna några kronor på köpet.

Det låter bra det för det är ett par till prylar jag vill ha från Outnorth som inte addnature har så då slipper jag beställa från två olika ställen :)

Stort tack för det..

Mvh // Johannes

Jag vill slå ett slag för riktiga Crocs foppatofflor. Tänkte att över min döda kropp att jag skaffar såna men de är helt suveräna som extraskor till fjälls. Enda minuset är att de inte är så komprimerbara men de torkar på ingen tid alls och är ruskigt sköna att ha kring tältet och när man sköter tvagning m.m. Jag har tidigare kört med minimalistiska tunna gympadojjor med lika lite "tyg" som i de där neoprenedojjorna. Det suger att behöva stoppa fötterna i fuktiga skor på kvällen när man vill vara varm.

m-cymn-blk.jpg

I kajaken har jag ett par såna, bra grepp på klippor och stenar men sulorna är tunnare än på (fusk)crocsen så vassa stenar känns igenom mer i paddelskorna. Därför kommer jag inte att ta med dom som vadarskor även om jag tänkt tanken och gillar när prylar funkar till mer än en aktivitet. Dessutom väger paddelskorna mer, t o m en st 45-toffel väger mindre än en liten paddelsko.

Jag har liknande tunna neoprenskor som lägerskor när jag är i fjällen. Skulle nog kunna tänka mig att vada i dem men jag vadar normalt med kängorna på. Som lägerskor är de suveräna! Jag provade och hade med ett par förra sommaren och nu är de ett absolut måste! Även om de är blöta så tar det inte många sekunder innan fukten inuti dem värmts upp. Behöver inte fundera på att sätta ner foten i bäcken när man hämtar vatten, tvagar sig mm. Även om det är kyligt kan jag lufsa omkring på kvällskvisten utan att frysa om fötterna.

mvh
Peter P.

Fast det beror väl lite på hur kallt det är. Är det svalt som det brukar vara i fjällen så är det skönt att vara torr om fötterna på kvällen. Foppatofflor kan man blöta ner och ändå ha i princip torra direkt efter om man torkar med en trasa. Just grejen att slippa stoppa ner fötterna i ett par fuktiga och kalla dojjor när man ska upp och pissa eller göra annat är väldigt skönt.

Framförallt vill man ju verkligen inte stoppa sockorna i fuktiga dojjor, och ibland är det ju väl kallt (eller väl myggigt) för att sova/traska runt barfota.

avslutad210712

Gäst
Jag vill slå ett slag för riktiga Crocs foppatofflor. Tänkte att över min döda kropp att jag skaffar såna men de är helt suveräna som extraskor till fjälls. Enda minuset är att de inte är så komprimerbara men de torkar på ingen tid alls och är ruskigt sköna att ha kring tältet och när man sköter tvagning m.m. Jag har tidigare kört med minimalistiska tunna gympadojjor med lika lite "tyg" som i de där neoprenedojjorna. Det suger att behöva stoppa fötterna i fuktiga skor på kvällen när man vill vara varm.

m-cymn-blk.jpg

Har tidigare varit emot "Foppatofflor" framförallt pga att de är haliga när de blir blöta och det blir de liksom när man vadar MEN det berodde på att jag hade ett par pirat-foppa från ICA a 49:90. Ett par riktiga Crocs är en helt annan sak och i sommar är det ingen tvekan att ett par Crocs får följa med upp till fjälls.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg