Även jag skall iväg nästa vecka och följer vädersiterna med intresse, så en varm sovsäck är ett krav om man skall sova skönt. Marmot Angelfire är en lämpligt varm sovsäck, svalare skall du inte välja. Då du är 173cm lång måste du välja "Long" och inte Regular.
Med vattentät fodral som tipsas om rekommenderar jag ett sånt här som jag själv använder på turerna. large blir bra marginal för att lätt få ner din sovsäck innan du komprimerar (tänk på att alltid förvara sovsäcken luftigt och okomprimerad i sin stora förvaringssäck mellan turerna).
https://www.addnature.com/sea-to-summit-ultrasil-event-compression-dry-sacks-l-grey-458172.html
Du skriver även att du sover på ett enkelt icke uppblsåbart liggunderlag, men även dessa kan vara effektiva att stoppa markkylan förutsatt slutna celler och rimlig tjocklek. Thermarest Z-lite eller Ridgerest, Bergans Sleeping mat Extreme är bra exempel på bättre liggunderlag av den typen. Även Clas Ohlsson's "Asaklitt" liggunderlag för 99kr är lite tjockare än de enkla blå som säljs i många sportbutiker.