GT Avalanche 2,0

Har varit ute på nåra turer med cykeln nu. Känns helt ok än så länge. Fick skruva åt ett litet glapp i styrstången efter första dagen men sen har den fungerat bra. Svårt att säga något om kvalitet efter bara några dagars cykling. Lite synd är det att det inte går att sätt på någon riktig framskärm pga att stötdämparen saknar fäste för det. Ska sätta farst ett stänkskydd på ramen. Får se ifall det hjälper.

Jaha, jag blev också tvungen att dra fast styrstången själv, så där har GT visst inte lärt sig något de senaste fem åren. Hur är snabbkoplingarna till hjulen? Jag blev tvungen att byta mina eftersom de inte höll fast hjulen ordentligt. Det gick att vicka både fram- och bakhjul en bra bit från sida till sida oavsett hur hårt man klämde åt snabbkopplingarna. Men lätta var de...

Så det blev en GT för dej också... Har inte haft problem med snabbkopplingarna till hjulen ännu ska ta och prova ifall det går att ta bort hjulen ochsätta tillbaka dom igen någon dag. KAn vara bra att ha gjort det nu medans cykeln är hyfsat ny så får cykelhandlarn fixa till det om det är något problem. Vet inte om det är GT eller cykelhandlarna själva som skruvar ihop cyklarna..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nalleman GT Avalanche 1.0 slut...? Mountainbike 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg