Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
GT Avalanche 2,0
- Trådstartare Martin B
- Start datum
Lågpris!
Lycka till...
För dom pengarna kan du lika väl köpa en "no-name"-cykel med samma utrustning. Du betalar för mycket för dekalen! Ska du hojja i skogen så knega ihop några tusingar till och köp en bättre cykel med en gång!Martin B; sa:Hej är på jakt efter en mountainbike nu till våren. Någon som har erfarenhet av GT? Har tittat på en GT Avalanche 2,0 som jag tyckte verkade ok för mig. Skulle gärna vilja ha tips på cyklar i prisklassen omkring 5000 kr.
Lycka till...
GT
Har själv en GT Zaskar och tycker den är kanon. Har haft tre olika GT under de senaste 8 åren o gillat alla.
Lite svårt att rekommendera en speciell cykel i största allmänhet. Du borde prova dig fram till det som enligt dig känns bäst både i plånboken och på sadeln. Sen håller jag med ovanstående att det är bättre att lägga ner lite extra pengar för att få lite bättre komponenter. Kostar förresten en Avalanche 2.0 bara 5 000kr?
/Fredrik
Har själv en GT Zaskar och tycker den är kanon. Har haft tre olika GT under de senaste 8 åren o gillat alla.
Lite svårt att rekommendera en speciell cykel i största allmänhet. Du borde prova dig fram till det som enligt dig känns bäst både i plånboken och på sadeln. Sen håller jag med ovanstående att det är bättre att lägga ner lite extra pengar för att få lite bättre komponenter. Kostar förresten en Avalanche 2.0 bara 5 000kr?
/Fredrik
De priser jag har fått på GTs Cyklar är följande. Avalanche 1.0 6795, 2.0 4795, 3.0 3895. 2.0 har alivioväxlar. kanske inte är det bästa men jag har aft en DBS i många år med alivio och den har fungerat bra för mig. Har provat GTn och tyckte att den verkade ok. Förutom att det var grymt grova däck på den.
GT
Den måste du skött om väl då? Men prova ändå någon med lägst Deore-växlar på!Martin B; sa:De priser jag har fått på GTs Cyklar är följande. Avalanche 1.0 6795, 2.0 4795, 3.0 3895. 2.0 har alivioväxlar. kanske inte är det bästa men jag har aft en DBS i många år med alivio och den har fungerat bra för mig. Har provat GTn och tyckte att den verkade ok. Förutom att det var grymt grova däck på den.
håller helt med föregående inlägg, absolut inget sämre än Deore...
Trodde att Avalanche var dyrare, när jag köpte min Zaskar 2000 så tror jag det fanns två modeller av Avalanche som låg mellan 10 000- 15 000kr med lx och xt komponenter. Har inte sett till märket de senaste åren då de gick i KK 2002?... Tror de ägs av Merida numera.
/F
Trodde att Avalanche var dyrare, när jag köpte min Zaskar 2000 så tror jag det fanns två modeller av Avalanche som låg mellan 10 000- 15 000kr med lx och xt komponenter. Har inte sett till märket de senaste åren då de gick i KK 2002?... Tror de ägs av Merida numera.
/F
GT
Tror inte att Grahns är agent för GT. Misstänker att det är Cykelringen som har det nu!frelin; sa:håller helt med föregående inlägg, absolut inget sämre än Deore...
/F
Re: GT
/F [/QUOTE]Tror inte att Grahns är agent för GT. Misstänker att det är Cykelringen som har det nu! [/QUOTE]
Nää, Rex. http://www.rex.se
/F [/QUOTE]Tror inte att Grahns är agent för GT. Misstänker att det är Cykelringen som har det nu! [/QUOTE]
Re: Re: GT
[/QUOTE]
Min GT från 1999 (Outpost Trail, lågprismodell) var illa ihopskruvad och hade ett helt kasst baknav, men har fungerat bra efter lite justeringar och byte av delar. Både firman och sortimentet har ändrats kraftigt sedan dess, så erfarenheter från 1999 säger nog inte så mycket om hur GT är idag.
Tror inte att Grahns är agent för GT. Misstänker att det är Cykelringen som har det nu! [/QUOTE]GunnarH; sa:
[/QUOTE]
Min GT från 1999 (Outpost Trail, lågprismodell) var illa ihopskruvad och hade ett helt kasst baknav, men har fungerat bra efter lite justeringar och byte av delar. Både firman och sortimentet har ändrats kraftigt sedan dess, så erfarenheter från 1999 säger nog inte så mycket om hur GT är idag.
Martin B; sa:Det blev en avalanche iallafall fast den lite dyrare 1.0 med deoreväxlar. Känndes helt klart bättre. Ska ta hem den idag och ge mig ut i skogen på en riktig provtur.
Den hojen är jag själv sugen på. Skulle vara kul att höra vad du tycker när du har provat ordentligt.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
GT Avalanche 1.0 slut...? | Mountainbike | 6 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg