Gröt

Re: Re: Kanelbullsgröten

Strykarräven; sa:
Karhu; sa:
Till detta bör man äta oskivad finsk efterugnslimpa. Den kan man ju både äta och använda i självförsvarssyfte. Tyvärr har jag fått sluta med den då "vapnet" inte finns längre (vad jag vet) eller också krävs det väl någon licens.
Illa att sådant bröd inte finns att tillgå häromkring. Själv lever jag i exil från den danska brödkulturen, som har likheter med den finska.

Efterugnslimpa finns att tillgå. Vår lokala lågprisbutik Willys (Tumba, södra Stockholm) har efterugnslimpa i sitt standradsortiment ... licensfritt dessutom ... alltid den skivade varianten men ofta också den oskivade. Närmast ett måste när jag är ute.

Re: Re: Re: Kanelbullsgröten

Efterugnslimpa finns att tillgå. Vår lokala lågprisbutik Willys (Tumba, södra Stockholm) har efterugnslimpa i sitt standradsortiment ... licensfritt dessutom ... alltid den skivade varianten men ofta också den oskivade. Närmast ett måste när jag är ute. [/QUOTE]

>>>

Du lockar många in i knivdebatten !!! En S1:a till brödet.

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg