Grizzlyman

eldaniel; sa:
Jag har också sökt ett ställe i umeå som visar den, kollat runt på både Royal och Filmstaden i , men kan inte se att den går någonstans...Riktigt synd, jag är grymt sugen på att se den!
Den kanske kommer snart?
/Daniel
Jag tror Royal kommer att köra den under två veckor i maj (Umeå). Ring och kolla med biljettkassan. Royal förresten, har väl bytt namn???
/Tord
 
I boken "the grizzly maze" kan man dessutom läsa att Treadwell hade en massa mat i tältet den natten han dog, och det finns också en bild över matrester/matförpackningar i det sönderrivna tältet.

Så kanske Treadwell blev lite oförsiktig efter alla dessa år, typ: "jag har ju gjort så mycket galet och än lever jag" och därmed kanske begick ett av de största björn-misstagen av alla.. laga honungsstekta revbenspjäll i tältet?! :)
 
Strange guy

Filmen är både sevärd & tänkvärd!

Treadwell måste ha lyckats gjort någonting rätt för att överleva 12-13 somrar i nära sällskap med björnarna. Samtidigt verkar det ha "slirat" en hel del i huvudet på honom (att döma av sekvenserna som är med i filmen).

Märklig människa på det hela taget, svår att bli klok på. Kanske ett sundhetstecken? :)

Nallarna & rävarna är förstås klart godkända!

//Aina
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg