En kommentar till Johan Malmström angående att det inte är fult att tjäna pengar. Att vederbörande Vd innehar en alldeles särskild kompetens. Att denne är värd pengarna. Jo,jo, kanske det, men sett ur det perspektivet att många tycker att den gamla ärevördiga föreningen, nu till delar bolagiserat, har antagit en annan färdväg men odlar myten av en gammal hederlig friluftsorganisation så tvivlar fler än jag på dess nuvarande inriktning.
Om vi tar den aktuella frågan om prisnivå så skulle det vara intressant med en historisk jämförelse säg från 10, 20, 30 år tillbaka. När skedde ”det stora språnget” ? När började man skapa dessa ekonomiska förutsättningar till exempelvis VD lönen?
Som en del skriver, det är frivilligt att vara med och jag var med till den stund jag tyckte att det skavde allt för mycket. Men var o en får göra som man känner sig nöjd med.
Om vi tar den aktuella frågan om prisnivå så skulle det vara intressant med en historisk jämförelse säg från 10, 20, 30 år tillbaka. När skedde ”det stora språnget” ? När började man skapa dessa ekonomiska förutsättningar till exempelvis VD lönen?
Som en del skriver, det är frivilligt att vara med och jag var med till den stund jag tyckte att det skavde allt för mycket. Men var o en får göra som man känner sig nöjd med.