GPSmap76

Prisbluff??

ingeback; sa:
Tack alla som svarat angående mina funderingar kring denna GPS! Nu har jag beställt en från http://www.hjertmans.se till ett pris av 3590 kr. Normalpriset är 5400. Julrabatt ges fram till den 4 januari 04! Tyvärr, så hade dom den inte på lager, men lovade leverans före jul! Nu ska dom upp till bevis!
Hälsar
Inge Bäckström i Göteborg!

Dom har haft detta extrapris sedan i sommras. Men en månads förlängning hela tiden! ordninarie priset kommer den nog aldrig mera att säljas för. Det vore en helt vansinnig affär för kunden.

76

Jag letade efter andra saker i sci.geo.satellite-nav igår och råkade då på två saker om gps 76 som kan ingå i en recension.

Utspänningen från antennkontakten är mkt låg. Inte ens nyare lågvolts antenner funkar oklanderligt om kollade över längre tid. Detta var t ex fallet med Garmin 27C.

Om en extern antenn med förstärkare kopplas in så är det inte säkert att den inre antennen kopplas ifrån. Det kan då bli vajsing på fixarna eftersom gpsen får info från två håll.

Jag har den inte själv och kan därför inte komma med egna omdömen.

hejonas

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg