Knappar!
"Pekskärm eller knappar" kan jämföras med standardämnen på t.ex. olika bilforum. Bensin eller diesel? Nabbdäck eller friktionsdäck på vintern? Själv kör jag med knappar, sommar och vinter. Förutom ovanstående argument så kan det vara av värde att 62st går utmärkt att använda med bara tummen och andra handen är fri för att t.ex. hänga i lianen. Har iofs inte försökt med Oregon eller motsvarande men tippar på att det kan vara svårt?
plockar man svamp, eller blåbär exempelvis blir man lätt färgad om fingrana, och denna färg har en tendens att färga av sig. så när man ska sätta en waypoint med en touchscreen gps blir den blå oc almänt skitig, därför föredrar jag knappar på min gps. sen mkt bättre mottagning inne i de djupa täta skogen. sen har jag på min touchskärms telefon inte lyckats göra ett dugg med vantar på, och med kalla fingrar är det jobbigt. brrrrr, mycket enklare med knappar, iallafall för mig.
"Pekskärm eller knappar" kan jämföras med standardämnen på t.ex. olika bilforum. Bensin eller diesel? Nabbdäck eller friktionsdäck på vintern? Själv kör jag med knappar, sommar och vinter. Förutom ovanstående argument så kan det vara av värde att 62st går utmärkt att använda med bara tummen och andra handen är fri för att t.ex. hänga i lianen. Har iofs inte försökt med Oregon eller motsvarande men tippar på att det kan vara svårt?