Hade du tänkt att åka med endast en GPS och inga papperskartor?
Vet inte om denna kartan är perfekt för GPS 60Csx men det står ju att den ska fungera..
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=30217
Inget kan få mig att skiljas från mina papperskartor.
Jag var inne på Garmin.com men hittade inte ngn karta från Asien alls... Jag är tydliogen inte bara hopplöst okunnig angående all sorts teknik -jag är blind också!
Den där kartan skulle vara bra. Tror jag. Sånt där finns inte att köpa i vanliga affärer va? Typ kartbutiken i Stockholm?
Grunddata 1; Wayponts, samla in koordinater för alla viktiga platser längs resvägen, detta hittar du i kartor pâ nätet, google maps, CIA world book, wikipedia osv osv.
Grunddata 2; Rutter, bygg rutter med hjälp av dina ovan insamlade waypoints. Lägg till brytpunkter i viktiga korsningar, geografiska kännemärken osv osv.
Gör detta i Mapsource och exportera till mottagaren. Lika sâ sparar du en omgâng inkl en installationsfil av Mapsource eller annat gps-hanteringsprogram pâ ett bra USB-minne sâ du kan âterskapa det längs vägen.
Det första stycket hänger jag med på. Alltså... det jag har problem med är HUR jag lägger till waypoints och måste jag inte ha en karta först -innan jag lägger till dem? Kartan som följer med GPSen duger ju inte direkt.
Vad är mapsource? Mottagaren? Är det min GPS som är mottagaren? Skriv GPS då - jag orkar inte ta in nya ordvarianter nu. Hahaha.
Ja, ni ser...