Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det möjligt att installera flera kartlager (olika kartor/detaljnivå) och växla mellan dessa i Trekbuddy? Fungerar Trekbuddy med telefoner som endast har pekskärm?
Japp, men det har bara varit problem med den programvaran för mig, läser man lite i deras röriga forum så ser man snart att man inte är ensamt om det, idel strul.
Wayfinder active kör Lantmäteriets Gröna kartan men i.o.m att WA krashade hela tiden så la jag in Gröna kartan i TrekBuddy istället .
Andra saker som irriterar mig i WA:
För få upplösningar i zoomen.
Seg.
Man kan inte lagra kartorna på minneskortet (den ska dock cacha kartorna men det verkar funka sisådär).
Sparade routes/tracks baseras på för få kordinater.
Rörig hemsida, går inte att söka i deras forum.
Sa jag att det krashar hela tiden.
Lite av samma ämne i alla fall.
Hur är GPS mottagningen på tex. N95 (8GB) alt. N96 inne i en bil?
Måste den ligga i vindrutan?
Ihopskjuten eller öppnad? Om den måste vara öppnad, kan man ha en blåtands "puck" och köra program ihposkjuten?
Jag har en Nokia N82, den fungerar alldeles utmärkt som navigator i bilen, ligger för det mesta i mittkonsollen och har inga problem med mottagningen där. Hittar position ruskigt kvickt oxå med a-gps aktiverat.
Lite av samma ämne i alla fall.
Hur är GPS mottagningen på tex. N95 (8GB) alt. N96 inne i en bil?
Måste den ligga i vindrutan?
Ihopskjuten eller öppnad? Om den måste vara öppnad, kan man ha en blåtands "puck" och köra program ihposkjuten?
N95 bör vara öppnad vid GPS-användning eftersom antennen finns under tangentbordet. Dessutom måste den ju ändå vara öppnad om man skall komma åt knappsatsen för att zooma mm.
Funkar i bil? Låt oss anta att du menar en bil med metallfilm i vindrutan. I en sådan bil funkar Nüvi bra men t ex 276C och 278 kräver externa antenn.
N95 i en mobilhållare bredvid ratten fungerar nästan lika bra som en Nüvi fäst på vindrutan. Dock är N95 betydligt snabbare att komma igång än Nüvin tack vara A-GPS. I praktiken funkar det alltid. Har kört långt mer än 1000 mil med GMXT-N95 i bilen nu.
Det största problemet med GMXT i N95 är att programmet krashar då & då. C.a var 25:e gång man startar. Efter krash så krävs att c:a 15 olika parametrar ställs in. (Kurs=upp, detalj=mest, etc, etc) Mycket irriterande. Om problemen beror på GMXT eller på N95 vet jag inte.
Går det att köra Friluftskartan / är det möjligt att växla mellan olika kartor i GMXT?
Vilket navigationsprogram fungerar bäst för bilkörning/guidning på stora och mindre vägar i gamla Svedala? Hittade några alternativ, nedan. Vilka har ex. röststyrning på svenska? Mest detaljerad karta?
Vilket navigationsprogram fungerar bäst för bilkörning/guidning på stora och mindre vägar i gamla Svedala? Hittade några alternativ, nedan. Vilka har ex. röststyrning på svenska? Mest detaljerad karta?
Det största problemet med GMXT i N95 är att programmet krashar då & då. C.a var 25:e gång man startar. Efter krash så krävs att c:a 15 olika parametrar ställs in. (Kurs=upp, detalj=mest, etc, etc) Mycket irriterande. Om problemen beror på GMXT eller på N95 vet jag inte.