Tänkte kolla med er andra om Ni använder någon GPS baserad paddel log i smartphonen Android i mitt fall, då min gamla mobil brann ihop och dog härom veckan så blev det en ny och då valde jag en IP68 klassad Samsung som ska få följa med i kajaken i sommar.
Det jag vill ha är en enkel log funktion som håller reda på aktuell fart, tot distans och gärna möjlighet att spara flera turer och jämföra men inte nödvändigt att ladda in i datorn bara kolla i appen.
Så jag hittade några i butiken som jag laddade ner och tänkte testa men vill gärna höra om andra har testat dem och även tips på andra liknande och jag håller mig till gratis varianterna.
De jag laddade ner är:
Paddle log från Australian canoing
Paddler log created by Stewart Taylor
Basic GPS tracker från atredroid.net
Så bu eller bä kom med åsikter och erfarenheter
PS Det är alltså bara en log jag söker inget för navigering det har jag sjökort och kompass till. DS
Det jag vill ha är en enkel log funktion som håller reda på aktuell fart, tot distans och gärna möjlighet att spara flera turer och jämföra men inte nödvändigt att ladda in i datorn bara kolla i appen.
Så jag hittade några i butiken som jag laddade ner och tänkte testa men vill gärna höra om andra har testat dem och även tips på andra liknande och jag håller mig till gratis varianterna.
De jag laddade ner är:
Paddle log från Australian canoing
Paddler log created by Stewart Taylor
Basic GPS tracker från atredroid.net
Så bu eller bä kom med åsikter och erfarenheter
PS Det är alltså bara en log jag söker inget för navigering det har jag sjökort och kompass till. DS